פרטנר מפחיתה את התגמול למנכ"ל בנבנישתי ל-6.8 מיליון שקל

חברת התקשורת דוחה ב-10 ימים את אסיפת בעלי המניות, שתידרש לאשר את התגמול ההוני לאיציק בנבנישתי, אשר הופחת מסכום של 7.4 מיליון שקל • התגמול יינתן לבנבנשיתי ב-4 מנות, כשתקופת ההבשלה היא של 4 שנים - שנה אחת להבשלת כל מנה

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

חברת התקשורת פרטנר   מפחיתה את היקף התגמול ההוני שהיא מבקשת לתת למנכ"ל איציק בנבנישתי, ודוחה את אסיפת בעלי המניות שתידרש לאשר את התגמול ב-10 ימים.

פרטנר פרסמה לפני כחודש זימון לאסיפה שהייתה אמורה להתכנס בעוד שבוע, ובה היו בעלי המניות אמורים להצביע בין היתר על הקצאת תגמול הוני בשווי של 7.4 מיליון שקל למנכ"ל החברה, איציק בנבנישתי. אתמול פרסמה החברה זימון מעודכן, ובו האסיפה נדחתה ל-28 באוקטובר והיקף התגמול הופחת ל-6.8 מיליון שקל. במקרה זה סביר להניח שהפחתת הסכום ודחיית האסיפה מגיעים על רקע פניות של בעלי מניות לחברה ועל רקע דיונים עם חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, אנטרופי, שבשלב זה טרם פרסמה חוות דעת בעניין. לפי הזימון המעודכן, דירקטוריון החברה דן פעם נוספת, לפני כמה ימים, בתגמול ההוני לבנבנישתי.

מבנה התגמול לא השתנה ביחס להצעה הקודמת, והוא יינתן לבנבנשיתי ב-4 מנות, כאשר תקופת ההבשלה היא של 4 שנים, שנה אחת להבשלת כל מנה. בדירקטוריון מדגישים כי התגמול ההוני הקודם שאושר לבנבנישתי בשנת 2015 (כאשר מונה לתפקיד) היה גבוה יותר, והיה מורכב מאופציות בשווי 8 מיליון שקל עם תקופת הבשלה של 3 שנים. התגמול הנוכחי מורכב מ-50% אופציות ו-50% מניות חסומות, כלומר שווי של 3.4 מיליון שקל לכל אחד מהרכיבים בתגמול.

בזימון המעודכן חוזרת החברה על כך שהדירקטוריון החליט לאשר את התגמול ההוני החדש "כהכרה בהישגיה המשמעותיים של החברה תחת הנהגתו של מנכ"ל החברה, וכן בשל תרומתו המהותית לפעילותה השוטפת של החברה במהלך כהונתו". עוד נכתב שם כי "יהיה זה לטובת החברה לשמר את מנכ"ל החברה בתפקידו וכן ליצור תמריצים שיקשרו בין תגמול המנכ"ל להישגי החברה ולאינטרסים של בעלי המניות החברה, תוך הקפדה על מתן תמריצים הולמים".

פרטנר, שבשליטת קבוצת סבן, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 3.1 מיליארד שקל, אחרי שהניבה תשואה שלילית של כ-16% מתחילת השנה. הגברת התחרות בשוק הסלולר הובילה לכך שברבעון השני הסתכם הרווח הנקי של פרטנר ב-2 מיליון שקל בלבד. במחצית הראשונה של 2018 הכנסות פרטנר הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל והיא רשמה רווח נקי של 11 מיליון שקל. לאחרונה הודיעה פרטנר על האפשרות שתיכנס לשוק כרטיסי האשראי במטרה לגוון את מנועי הצמיחה שלה, ואף התמודדה על רכישת לאומי קארד. החברה ציינה בדוחות הרבעון השני שהיא ממשיכה לבחון אפשרויות לרכישת חברות או כניסה לפעילות עצמאית בתחומי הפינטק והפיננסים.

מבנה התגמול לבנבנישתי
 מבנה התגמול לבנבנישתי