בשל ניגוד עניינים: סמכויות נתניהו בנושאי תקשורת יועברו לאיוב קרא

בשל ניגודי העניינים והתמשכות החקירות בכל הקשור ליחסים בין נתניהו לבעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ, כל סמכויות ראש הממשלה עפ"י צו הבזק יועברו לידי שר התקשורת

שר התקשורת איוב קרא / צלם: איל יצהר
שר התקשורת איוב קרא / צלם: איל יצהר

בצל חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הממשלה צפויה להחליט היום (א') בישיבתה השבועית להעביר את הסמכויות בנושאי תקשורת מראש הממשלה לשר התקשורת איוב קרא.

בהתאם לצו הבזק ישנן סמכויות שמוקנות לראש הממשלה בלבד, אך משום שראש הממשלה נתניהו נמצא בניגוד עניינים בכל הקשור לבזק על-פי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, הרי שהוא נדרש להעביר את סמכויותיו, והוסכם כי זה יהיה שר התקשורת איוב קרא שיקבל אותן.

ככל הידוע, לא אירעה התרחשות כלשהי שחייבה את העברת הסמכויות כעת, וככל הנראה מדובר בפרוצדורה הקשורה להתמשכות החקירות בענייני ראש הממשלה בתיק 4000 שמחייבות את ניתוקו המוחלט מבזק, כולל העברת הסמכויות המוקנות לו על-פי צו הבזק.

נסביר כי ניגודי העניינים קשורים ליחסיו של נתניהו עם שאול אלוביץ, לשעבר בעל השליטה בבזק וביורוקום. היות ועדיין לא הסתיימו הליכי המכירה של החברות הללו, והן נמצאות תחת ניהול הבנקים, מבחינה משפטית יבשה נדרש כי נתניהו לא יעסוק בכל דבר שקשור לבזק.