לבני: להוסיף את ערך השוויון לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו

בדברי ההסבר להצעת החוק מציינת יו"ר האופוזיציה כי לקראת ההצבעה על חוקים עוקפי בג"ץ ו/או חוק הגיוס הפוטר רבבות חרדים מגיוס לצה"ל, היא מציעה לעגן את ערך השוויון בחוק יסוד

ח"כ ציפי לבני / צילום: איל יצהר
ח"כ ציפי לבני / צילום: איל יצהר

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, מציעה לתקן את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו כך שיכלול את ערך השוויון. הצעת החוק שלה אמור לעלות היום (א') לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

עם העברת חוק יסוד: הלאום ובו סעיפים הפוגעים בערך השוויון, התעורר ויכוח ציבורי בנוגע למעמד השוויון, ורבים טענו כי דווקא בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, נושא השוויון צריך היה להיכלל, ולא כעת בחוק יסוד: הלאום. לבני מניחה בפני הממשלה הצעה לתקן את חוק יסו:ד כבוד האדם וחירותו, כך שערך השוויון, שהוכר בפסקה לאורך השנים, יקבל גם מעמד חוקתי.

בדברי ההסבר מוסיפה לבני כי לקראת ההצבעה על חוקים עוקפי בג"ץ ו/או חוק הגיוס הפוטר רבבות חרדים מגיוס לצה"ל, היא מציעה לעגן את ערך השוויון בחוק יסוד.

"חוקים אלה מצטרפים לשורת חוקים שהעבירה הממשלה בכנס החורף, כגון חוק המרכולים, המשמשים כתמרור אזהרה ומהווים סכנה ממשית לערכי היסוד עליהם מושתתת הדמוקרטיה הישראלית. לאור מאמצי הממשלה הנוכחית לפגוע בדמוקרטיה הישראלית, קיים צורך דחוף לעגן את הזכות לשוויון בחוק יסוד, על-מנת לשמור על ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כפי שהם מגולמים במגילת העצמאות", ציינה לבני בדברי ההסבר.

במקביל העלתה לבני בימים האחרונים קמפיין שלטי חוץ, בו תלו חברי קיבוצים בכל רחבי המדינה שלטי תמיכה הקוראים לחזרה לעקרונות מגילת העצמאות. 

קמפיין שלטי חוץ חוזרים למגילת העצמאות / חכ ציפי לבני
 קמפיין שלטי חוץ חוזרים למגילת העצמאות / חכ ציפי לבני