קבוצת אשטרום תקבל כ-900 מיליון שקל עבור הקמת פרויקט LYFE בבני ברק

קבוצת אשטרום תשמש כקבלן המבצע בפרויקט הענק של דן תחבורה ואשטרום נכסים • מדובר בפרויקט שיוקם על מגרש בבני ברק, המשתרע על פני 15.8 דונם • במתחם, בו היה קיים בעבר חניון אוטובוסים גדול של חברת דן, קיימות זכויות בנייה למשרדים ומסחר בהיקף של כ-200 אלף מ"ר

פרויקט הענק (LYFE) של חברת אשטרום נכסים וחברת התחבורה דן בבני ברק ממשיך להתקדם. קבוצת אשטרום, החברה האם של אשטרום נכסים, דיווחה הבוקר לבורסה כי תשמש כקבלן המבצע, ותקים את שני מגדלי המשרדים שיוקמו בשלב א' של הפרויקט (מגדלים A ו-B), ברמת מעטפת, נוסף על ארבעה מרתפי חנייה וחמישה מפלסי חנייה עיליים לכל הפרויקט, שטחי קומת הקרקע, שטחי המסחר וקומות הכניסה.

מדובר בפרויקט שיוקם על מגרש הממוקם בצומת הרחובות בן גוריון וששת הימים בבני ברק, המשתרע על פני 15.8 דונם. במתחם, שבו היה קיים בעבר חניון אוטובוסים גדול של חברת דן, קיימות זכויות בנייה למשרדים ומסחר בהיקף של כ-200 אלף מ"ר.

אשטרום נכסים רכשה במהלך 2016 כ-50% מהזכויות במתחם, תמורת כ-100 מיליון שקל, והקימה עם דן שותפות לצורך מימוש משותף של הזכויות בקרקע. החברות מתכננות להקים, בשלב הראשון, שני מגדלי משרדים ומסחר בגובה של 34 ו-36 קומות. בשלב מאוחר יותר, אם יתקבלו היתרים, יוקם מגדל דומה נוסף בפרויקט.

צפי ההכנסות ממכירות משרדים בשני המגדלים עומד על כ-1.3 מיליארד שקל, ונוסף על כך יהיו בהם שטחי מסחר וחניות המיועדים להשכרה בשווי של כ-160 מיליון שקל. הרווח הצפוי לאשטרום נכסים ודן מהפרויקט מוערך בכ-220 מיליון שקל.

הכנסות צפויות בהיקף כ-900 מיליון שקל

עד היום נמכרו משרדים בפרויקט בהיקף של כ-44 אלף מ"ר, תמורת כ-527 מיליון שקל (במגדל A) ובקרוב מתכננות שתי החברות להתחיל בשיווק של מגדל B. בימים אלה מסיימת השותפות את עבודות החפירה והדיפון, ועתה, לאחר חתימת הסכם הבנייה, תתחיל אשטרום בבניית המגדלים ושטחי החנייה.

היקף ההכנסות הצפויות של קבוצת אשטרום מהעבודות בפרויקט יעמוד על כ-766 מיליון שקל בתוספת מע"מ (כ-900 מיליון שקל בסה"כ), סכום שיהיה צמוד למדד תשומות הבנייה וישולם עם התקדמות הבנייה. החברה תהיה זכאית לבונוס של 5 מיליון שקל אם תעמוד בלוחות הזמנים בפרויקט. ביצוע הפרויקט צפוי להימשך כשלוש שנים וחצי ממועד מתן צו התחלת עבודות, אשר להערכת החברה צפוי להתקבל עד סוף החודש.

מניית קבוצת אשטרום  הגיבה להודעה בעלייה קלה היום, והשלימה התקדמות של יותר מ-20% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל. הקבוצה נמצאת בשליטת משפחות המייסדים - נוסבאום, משורר, גירון, רובין וליפשיץ - שלאחרונה רכשו את עיקר החזקותיה של שותפתם ההיסטרית באשטרום, חברת ההשקעות אלייד שמוביל היו"ר, פרופ' יצחק סוארי. אלייד מכרה 14.5% ממניות אשטרום תמורת כ-200 מיליון שקל, ימים ספורים לאחר שקבוצת אשטרום סיכמה רבעון שני ומחצית ראשונה חיוביים לשנת 2018, עם עלייה ברווח, שמלבד השיפור בפעילות השוטפת נתמך במימוש נכסים ובעליית שווי נכסים.

בסיכום רבעוני הציגה אשטרום רווח של 33 מיליון שקל ממכירת חברת אשלון מלונאות, שהחזיקה במחצית מהזכויות במלונות ריביירה אילת והולידיי אין ים המלח, והיקף שערוכי הנכסים שביצעה הוכפל והגיע ל-61 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של אשטרום קפץ ב-110% ל-90 מיליון שקל, אחרי שההכנסות הרבעוניות עלו ב-14% ל-948 מיליון שקל. בסיכום מחצית השנה הראשונה רווחי החברה טיפסו ב-66% ל-107 מיליון שקל, וההכנסות השתפרו ב-6% והגיעו ליותר מ-1.8 מיליארד שקל.

קבוצת דן, בניהול היו"ר שמואל רפאלי והמנכ"ל עופר זילביגר, נכנסה בשנים האחרונות לתחומי פעילות נוספים מחוץ לתחום הפעילות המסורתי שלה בענף התחבורה. החברה יזמה מספר פרויקטים בתחומי המגורים, המסחר והנדל"ן המניב, ולאחרונה הפכה לשחקנית בולטת בענף התשתיות, לאחר שנכנסה להשקעות בתחומי ההתפלה וטיהור השפכים.