תקלה שלישית בקו הרכבת המהיר לירושלים: 150 נוסעים נתקעו במנהרה

(עדכון) - הרכבת חולצה מהמנהרה • התגלתה תקלה בקטר ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת ירושלים • "לנוסעים נשלחו מסרונים אישיים המתארים את התקלה ומשמעותה, חולקו בקבוקי מים וחטיפים"

רכבת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רכבת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

רכבת ישראל הודיעה על תקלה שלישית בקו המהיר לירושלים: "ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת ירושלים נבון התגלתה תקלה בקטר, מעט אחרי תחנת נתב"ג". הרכבת חולצה כאשר קטר הכוננות התחבר, והרכבת המשיכה בתנועה לכיוון תחנת נתב"ג והגיע ליעדה לפני מספר דקות. תנועת הרכבות מסתיימת בשעה 19:30 מידי יום, אך לטובת הנוסעים הועמדה רכבת אחרת, אשר צפויה לצאת בשעה 20:00 לתחנת ירושלים-נבון, להמשך דרכם. כמובן שרכבת זו עומדת גם לשרות נוסעים נוספים אשר יבחרו להגיע לתחנת ירושלים נבון. עם הגעת הרכבת לתחנה, תסתיים תנועת הרכבות ותתחדש מחר ע"פ הלו"ז הרגיל.

ברכבת היו כ-150 נוסעים וכ-5 אנשי צוות. רכבת ישראל ציינה כי "לנוסעים נשלחו מסרונים אישיים המתארים את התקלה ומשמעותה, חולקו בקבוקי מים וחטיפים. לתחנת נתב"ג הוזנקו אוטובוסים לטובת הנוסעים".

אתמול הופסקה תנועת הרכבות בשעות הבוקר הרכבות בין ירושלים יצחק נבון ונתב"ג, בשני הכיוונים, בשל תקלה. ולפני שישה ימים, הקו הושבת לכ-4 שעות בשל תקלה במערכת המים באחד היישובים בקרבת צומת דניאל, אז בוטלו 16 רכבות. עם זאת, נציין כי לתקלה הקודמת אין קשר ישיר לעובדה שמדובר בקו חדש. 

נזכיר כי מדובר בקו החדש שהושק לציבור הנוסעים רק לפני שלושה שבועות. הקו המהיר היה אמור לחבר בין תל-אביב לירושלים בנסיעה בת 29 דקות בלבד החל מערב סוכות. הקו המהיר אכן נפתח במועד עליו הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, אך באופן חלקי בלבד ומגיע בשלב זה עד נתב"ג, עקב אי השלמת עבודות התשתית בחלקו השני (בין נתב"ג לתחנת תל-אביב ההגנה).

"כאשר עובדים בלחץ זמן ובמכרזים לא האיכות קובעת, התוצאה מורגשת בסיום", אמר אתמול בשיחה עם "גלובס" גורם בכיר שעובד בפרויקט הקו המהיר. "אם יסתבר שזה סדרתי הקו יכול להיות מושבת הרבה זמן, במידה וזה רק נקודתית יש אפשרות תיקון בשעות הקרובות", הוסיף.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, בתגובה לרצף התקלות של קו רכבת ירושלים-ת"א אמר הערב: "בכל יום שעובר אנחנו מבינים שהרכבת לירושלים היא פארסת בחירות ולא יותר. נתניהו וכץ העדיפו תמונת יח"צ במדרגות הנעות על חשבון חיי אדם ובטיחותם של הנוסעים. הפרויקט הזה הוא אחד הכשלים הכי גדולים של השנים האחרונות.

ועדת הכלכלה תכנס דיון חירום בנושא - גורמי המקצוע יהיו חייבים לתת תשובות".