תקלה רביעית בקו הרכבת המהיר לירושלים: 4 רכבות בוטלו הבוקר

הרכבות שבוטלו היו בין השעות 6:30 ל-7:30 • הרכבת הודיעה כי הסיבה לכך הייתה "עיכוב של צוותי חישמול המסילות"

מנהרה ראשית מס' 3 בקו ירושלים–תל–אביב / צילום: באדיבות רכבת ישראל
מנהרה ראשית מס' 3 בקו ירושלים–תל–אביב / צילום: באדיבות רכבת ישראל

התקלות בקו המהיר נמשכות: 4 רכבות בוטלו הבוקר (ג') בין השעות 6:30 ל-7:30. "בשל עיכוב של צוותי חישמול המסילות של חברת semi, תפיסת המסילה המאפשרת את העבודות הוארכה מעבר למתוכנן, ובוטלו 4 הרכבות הראשונות בקו ירושלים האומה-נתב"ג. השירות בקו החל עם הרכבות של השעה 7:30", טענו הבוקר ברכבת ישראל.

מדובר בתקלה רביעית מאז שהושק הקו המהיר המחבר בין נתב"ג לירושלים. אתמול (ב') בשעות הערב נתקעה הרכבת המהירה שעושה את דרכה מנתב"ג לכיוון ירושלים ועליה 150 נוסעים. הרכבת חולצה כאשר חובר אליה קטר הכוננות, והנוסעים הוחזרו לתחנה ממנה יצאו כעבור שעתיים.

גם לפני יומיים הופסקה תנועת הרכבות בשעות הבוקר הרכבות בין ירושלים יצחק נבון ונתב"ג, בשני הכיוונים, בשל תקלה. לפני שבוע הקו הושבת לכ-4 שעות בשל תקלה במערכת המים באחד היישובים בקרבת צומת דניאל, אז בוטלו 16 רכבות. עם זאת, נציין כי לתקלה בצינור המים אין קשר ישיר לעובדה שמדובר בקו חדש.

נזכיר כי מדובר בקו החדש שהושק לציבור הנוסעים רק לפני 3 שבועות. הקו המהיר היה אמור לחבר בין תל-אביב לירושלים בנסיעה בת 29 דקות בלבד החל מערב סוכות. הקו המהיר אכן נפתח במועד עליו הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, אך באופן חלקי בלבד ומגיע בשלב זה עד נתב"ג, עקב אי-השלמת עבודות התשתית בחלקו השני (בין נתב"ג לתחנת תל-אביב ההגנה).

"כאשר עובדים בלחץ זמן ובמכרזים לא האיכות קובעת, התוצאה מורגשת בסיום", אמר השבוע בשיחה עם "גלובס" גורם בכיר שעובד בפרויקט הקו המהיר. "אם יסתבר שזה סדרתי, הקו יכול להיות מושבת הרבה זמן. אם זה רק נקודתית, יש אפשרות תיקון בשעות הקרובות", הוסיף.

בשל ריבוי התקלות, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, תתכנס ביום רביעי בשעה 8:00 בבוקר לדיון חירום בעניין קו הרכבת ירושלים-תל-אביב והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו.