ליברמן באוגדת עזה: אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס

שר הביטחון סייר הבוקר (ג') באוגדת עזה בליווי סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי צה"ל נוספים • ביחס להסרת המצור על עזה אמר השר: "להסרת המצור יש פירוש אחד: יכולת חופשית להכניס נשק, להביא לעזה אנשי חיזבאללה ואיראניים - ולזה לא נסכים לעולם"

ליברמן מבקר באוגדת עזה / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן מבקר באוגדת עזה / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

על רקע המשך המתיחות בגזרת הדרום, שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר הבוקר (ג') באוגדת עזה בליווי סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי ואלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי.

במפגש שבו השתתפו גם מפקד אוגדת עזה, תא"ל יהודה פוקס, מפקדי חטיבות וגדודים בגזרה, אמר ליברמן כי "מיצינו את כל האופציות וכרגע זה לקבל החלטות: עמדתי, שהבעתי בכל הפורומים, ברורה. אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס וזאת הדרך להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות לאפס או לרמה של כמעט אפס".

ליברמן מבקר באוגדת עזה / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
 ליברמן מבקר באוגדת עזה / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתחילת השבוע דן הקבינט על אפשרויות התגובה להסלמה מהחודשים האחרונים בגזרת עזה, וזאת על רקע המהומות התכופות לאורך גדר הגבול והמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל.

בדיון סיכמו השרים כי ההחלטה על החרפת צעדי התגובה של ישראל בעזה, עד כדי יציאה למערכה, תתקבל בימים הקרובים- בהתאם להתפתחויות בשטח ולמהלכי חמאס וזאת בזמן שהניסיונות להגיע להסדר של רגיעה בתיווך מצרי- נמשכים: "זאת חייבת להיות החלטת קבינט", אמר ליברמן: "לצערי, לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה יכולים לקבל לבד החלטה כזאת. מדובר בהחלטת קבינט, עמדתי לגביה ברורה וכששואלים אותי מה השתנה, ומה קרה פתאום, ולמה דווקא עכשיו- תמיד יש איזשהו רגע שבו אתה חייב לקבל החלטה. מבחינתי הרגע הזה הוא מה שקרה ביום שישי האחרון: אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות של דלק לרצועה- קיבלנו פרץ של אלימות, גל אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן".

שר הביטחון התייחס גם לדרישות חמאס, להסרה מוחלטת של המצור על עזה כתנאי לרגיעה ואמר: "להסרת המצור יש פירוש אחד: יכולת חופשית להכניס נשק, להביא לעזה אנשי חיזבאללה ואיראניים - ולזה לא נסכים לעולם. אני שומע כל מיני פרשנים שאומרים שראשי חמאס מדברים כפי שמדברים רק בגלל שהם פונים אל דעת הקהל בתוך הרצועה, אבל אני חושב שזה הגם הגנטי של העם היהודי: אנחנו תמיד מנסים לא להקשיב למה שאומר הצד השני- ותמיד מנסים לתת לזה פירוש אחר. כשחמאס אומר ש'לא נוותר על הפעלת האלימות על הגדר עד להסרת המצור', צריך לקבל את זה כמו שזה ובלי פרשנות".

ליברמן התייחס גם למותו של עו"ד יעקב ויינרוט ואמר: "הוא היה מענטש, בן אדם במלוא מובן המילה, עם ידע רחב, משכיל מאד, לא רק במשפט- אלא גם במקורות, במדע ובספרות".