נתניהו לתושבת קריית שמונה: "את פשוט לא מעניינת, את משעממת אותנו"

"תביאי את הדברים המעניינים" אמר ראש הממשלה בהמשך לדבריו לתושבת קריית שמונה שקטעה אותו במהלך נאומו בחנוכת חדר המיון בקריית שמונה • יצוין שהתושבת, אורנה פרץ, התפרצה לדבריו של רה"מ פעמיים - כאשר דיבר על וינרוט ז"ל וכשהמשיך לדבר על המדיניות השוויונית של רפואה בפריפריה

בנימין נתניהו / צילום: shutterstock
בנימין נתניהו / צילום: shutterstock

"זה יום של עצב היום אדוני ראש הממשלה, זה יום של עצב", קראה תושבת קריית שמונה, אורנה פרץ, לעבר ראש הממשלה נתניהו כאשר הוא החל לנאום בחנוכת חדר המיון בקריית שמונה, בנוכחות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

נתניהו אמר לה: "נכון זה יום של עצב. תני לי בבקשה לדבר. אני מעוניין להביע משהו אישי. אני אשמח לשמוע את התלונות ואת ההערות שלך, אבל יש לי משהו אישי. רעייתי ואני התבשרנו היום על פטירתו של חבר יקר, משפטן דגול, מגדולי המשפטנים שקמו לישראל".

האשה שנתניהו צעק עליה: "היה חסר רק שירביצו לי"

נתניהו המשיך ודיבר על עורך דינו וחברו יעקב וינרוט ז"ל שנפטר הלילה.

אך בהמשך דבריו של נתניהו, על טרגדיות שפקדו את משפחת וינרוט בשנה האחרונה וכאשר נתניהו מתייחס לזכות שיש לכל אזרחי ישראל לקבל טיפול רפואי הטוב ביותר ובאופן שוויוני לכל חלקי ישראל כולל הפריפריה, ממשיכה תושבת המקום להתפרץ לדבריו ואומרת "אם אתה כל כך בעד…מדוע.." והקהל משקיט אותה.

נתניהו מנסה להמשיך לדבר אך אז פונה אליה ואומר לה "תראי, את פשוט לא מעניינת אותנו, את משעממת אותנו. אנחנו רוצים לדון בדברים שמעניינים" והקהל במקום מוחא כפיים לראש הממשלה. "תביאי את הדברים המעניינים. תביאי את הדברים המעניינים" אומר ראש הממשלה כשהוא מנפנף בידיו ומחייך ומסיים את דבריו בכך שהוא נוהג להגיע לקרית שמונה "לא רק כדי לחתוך סרטים, אלא כי רעייתי ואני אוהבים את קרית שמונה".

יצוין שפרץ התפרצה בשלב ראשון כאשר נתניהו דיבר על וינרוט ז"ל, אך כאשר הוא המשיך לדבר על המדיניות השיוויונית של רפואה בפריפריה, היא חזרה להתפרץ לדברים.

אורנה פרץ התראיינה בהמשך לגלי צה"ל ואמרה בשידור שהיא מצביעת ליכוד ומעריצה את ראש הממשלה: "אני כל כך מעריצה ואוהבת את נתניהו, והלב מתכווץ. הבטן שלי מתכווצת. אני עם דמעות בעיניים. התכוונתי לבוא ולשמוע את דבריו, כי אני אוהבת אותו ומכבדת אותו, וגם בוחרת בו, מגיל 18 ועד עכשיו. כל חיי ליכוד. אתם צריכים להבין - המיון שלנו נסגר לפני חמש וחצי שנים, ואנחנו מנהלים כאן מאבק. אנחנו נאבקים על הבריאות שלנו. אנחנו גרים מאוד רחוק, אין לנו בריאות כמו שצריך, אם אני באה להביע את המחאה שלי, לבוא ולהגיד 'את לא מעניינת?' איפה הדמוקרטיה שהוא התגאה בה אתמול מעל דוכן הכנסת? אני לא חלק מהתקשורת או השמאלנים שנגדו, אני לא מהחמוצים. אני מהמתוקים".

לשכת ראש הממשלה מיהרה להגיב לאירועים וציינו: "צר לנו שלא מציגים את התמונה המלאה, מדובר באישה שהפריעה לראש הממשלה כולל כשביקש לדבר על יעקב וינרוט.

האישה צעקה "יום עצוב", ראש הממשלה ענה שנכון, זהו יום עצוב עקב פטירתו של יעקב וינרוט אך לצערנו היא בחרה בכל זאת להפריע".

גורמים בסביבתו של רה"מ הוסיפו כי רה"מ לא נוטה להשיב כך לאלה המפריעים בזמן נאומו אך זו חצתה כל נורמה מוסרית ואנושית כשבחרה להפריע כשדיבר על לכתו של וינרוט. הפרעה זו בזמן שביקש לדבר על ידידו יעקב וינרוט, הכאיבה מאוד לראש הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו מרבה להסתובב בישראל באירועים המאורגנים בקפידה תוך שהוא מוקף תמיד במעגל גדול של יועצים ומקרובים.

אנשי הצוות שלו בודקים את אופי האירוע והבימוי מראש וכך גם כאשר נתניהו יוצא מתוך אירועי ליכוד (בהם ממילא נמצאים רק תומכיו) מדובר לרוב באירועים שהמשתתפים בהם נבחרו בקפידה.

כך למשל כאשר נתניהו ביקר בעבר בדרום תל אביב ונפגש עם תושבים, הוא הוקף באנשים שהם מקרב תומכיו. תושבי דרום תל אביב אשר רצו להפגין הורחקו ממנו. למפגש הפנימי בו הושמעה ביקורת על הטיפול הממשלתי, לא הוזמנו מתנגדיו של ראש הממשלה.

הקריאות הבוקר נגד ראש הממשלה בפתח חדר המיון בקריית שמונה אינן מפתיעות שכן תושבי איזור הצפון מלאים בטענות במשך שנים ארוכות בנוגע לרמת שירותי הבריאות להם הם זוכים. חדרי טיפול רפואי חירום בקריית שמונה נפתחו ונסגרו לאורך השנים, ואף זכורה פתיחת חדר מיון באמצעות כספי מפלגת ישראל ביתנו וסגירת חדר המיון לאחר מערכת בחירות.

האופן בו זלזל נתניהו בתושבת המקום שמחתה נגדו מאפיין את הגישה של לשכת נתניהו בשנים האחרונות ולפיה לכל אזרח ישראלי - משלמי מיסים וממלאי חובותיהם האזרחיות ככל שיהיו- במידה ויש לו טענות או ביקורת הרי שמדובר במתנגדיו הפוליטיים המונעים על ידי מפלגות השמאל.

כך למעשה חוסם נתניהו כל אפשרות לשוחח ולשמוע אנשים שאינו תומכיו המובהקים.