מניבים ריט רוכשת מחצית ממתחם לוגיסטיקה ברמלה ב-150 מיליון שקל

קרן הריט רוכשת מחברת נשר את חלקה במתחם סמוך למפעל נשר, באזור התעשייה רמלה • המתחם, הכולל חמישה מבנים לוגיסטיים בשטח של כ-47 אלף מ"ר ותחנת דלק, מתפרש על פני שטח של 81 דונם

עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל/ צילום:נועה זני
עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל/ צילום:נועה זני

קרן הריט מניבים  ממשיכה להרחיב את החזקותיה. הקרן דיווחה הבוקר (ג') כי רכשה מחברת נשר את חלקה (50%) במתחם לוגיסטיקה הממוקם בסמוך למפעל נשר, באזור התעשייה רמלה, בכ-150 מיליון שקל. הסכום אינו כולל הוצאות עסקה של כ-12 מיליון שקל (בעיקר מס רכישה).

את המתחם, שכולל חמישה מבנים לוגיסטיים בשטח של כ- 47,150 מ"ר וכן תחנת דלק, ומתפרש על פני שטח של 81 דונם, הקימו חברת נשר וחברת שמי בר של מבני תעשיה במהלך 20 השנים האחרונות.

המתחם מושכר במלואו ומניב הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-20.8 מיליון שקל בשנה, כך שחלקה של מניבים, שתחזיק במתחם בשותפות שווה עם שמי בר של מבני תעשיה, צפוי לעמוד על כ-10.4 מיליון שקל בשנה. 

הקרן הפקידה בחשבון נאמנות מקדמה של 15 מיליון שקל, כשאת היתרה היא צפויה לשלם עד לסוף השנה. המקדמה תמומן מתוך אמצעיה העצמיים של הקרן, כשאת היתרה מתכננים במניבים לממן באמצעות הלוואה בנקאית, הנפקת סדרת אג"ח חדשה, או הנפקת מניות.

לאחר השלמת העסקה תחזיק הקרן בנכסים בהיקף של כ-96 אלף מ"ר עילי לשימושים שונים וחניונים בהיקף של כ-20 אלף מ"ר, בראש העין, ירושלים, הר טוב, רחובות, רמלה וכפר סבא. היקף נכסי הקרן לאחר הרכישה הוא כ-760 מיליון שקל.

"ממתחמי הלוגיסטיקה הגדולים במרכז"

מניבים ריט הצטרפה לבורסה בתל אביב באפריל 2017, בעת שביצעה הנפקת אג"ח ומניות, שבמהלכה גייסה כ-290 מיליון שקל. מאז ההנפקה רשמה מניית הקרן, שמרבית ההון שלה מוחזק על ידי גופים מוסדיים, ירידה של 5% - ושוויה בבורסה עומד על 322 מיליון שקל. מיטב דש מחזיק בכ-19% ממניות הקרן, לצד משקיעים מוסדיים נוספים, שהבולטים ביניהם הם פועלים שוקי הון, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הלמן אלדובי וקרן הפנסיה גלעד.

מניבים הוקמה ב-2015 על-ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית חברת הנדל"ן גב ים, ואיתי מל (סגן יו"ר) כקרן ריט - קרן המשקיעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, שכפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס. מנכ"ל החברה הוא עופר אברם.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה הקרן עם קפיצה של 81% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-22 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של כ-1.3 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

אברם מסר היום כי "רכישת מחצית מפארק הלוגיסטיקה ברמלה היא עסקה חשובה עבורנו, הן מבחינת גודלה והן מבחינת איכותה. המתחם הינו ממתחמי הלוגיסטיקה הגדולים במרכז הארץ. תחום הלוגיסטיקה הפך בשנים האחרונות לאחד מהתחומים האטרקטיביים ביותר בעולם הנדל"ן המניב, דבר שבא לידי ביטוי בעלייה בביקושים למבני לוגיסטיקה, ובעלייה החדה במחיר קרקעות המיועדות ללוגיסטיקה ותעשיה. ההעסקה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה ליצירת תמהיל נכסים מגוון, שבו אחוז משמעותי של נכסי לוגיסטיקה ותעשיה".