עוד לפני לאומי קארד: ירון בלוך דחה אשתקד הצעה להקמת קרן פרייבט אקוויטי עם אי.בי.אי

הרעיון להקמת הקרן, שאמורה הייתה לגייס מאות מיליוני שקלים, עלה לאחר עזיבת מנהלי חברת החיתום של פועלים אי.בי.אי • בלוך נשאר בלאומי פרטנרס, בעוד שמנהלי החברה הבת עברו לנהל את פועלים אי.בי.אי • בלוך: "לסיפור אין כל אחיזה במציאות. לא היו דברים מעולם"

ירון בלוך / צילום:עמרי מירון
ירון בלוך / צילום:עמרי מירון

בית ההשקעות אי.בי.אי הציע אשתקד לירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס, לעמוד בראש קרן פרייבט אקוויטי, שנועדה לגייס מאות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים ועסקיים בראשות בנק גדול - כך נודע ל"גלובס".

לבלוך הוצע להיות שותף בקרן ולשדרג משמעותית את תנאי העסקתו, אבל בסופו של דבר, הוא החליט להישאר בקבוצת בנק לאומי - והרעיון להקמת הקרן נפל. ככל הידוע, רעיון דומה עלה בשיחות ראשוניות גם מול גורמים בבית ההשקעות אקסלנס, להקמת קרן במעורבות בלוך, אך גם הוא לא הבשיל לכדי מהלך אופרטיבי. בלוך מסר בתגובה כי "לסיפור אין כל אחיזה במציאות. לא היו דברים מעולם".

הפנייה לבלוך נעשתה, ככל הידוע, לאחר שהצוות המוביל של חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, הנמצאת בשליטה משותפת של אי.בי.אי ובנק הפועלים, פרש לטובת הקמת חברת חיתום חדשה עם יועצי ההנפקות הזרות, רפי ליפא וגל עמית. בסופו של דבר נשאר כאמור בלוך בלאומי פרטנרס, ומי ש"חצו את הקווים" היו עופר גרינבאום ושי נבו, מנהלי החברה הבת לאומי פרטנרס חיתום, שמונו למנהלי החברה המתחרה פועלים אי.בי.אי. 

שלשום (א') פורסם ב"גלובס" כי קרן ההשקעות הזרה ורבורג פינקוס מעוניינת שבלוך ימשיך לשמש יו"ר חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, שאותה רכשה באחרונה מידי בנק לאומי, ויעזוב את תפקידו הנוכחי. עם זאת, המינוי עדיין אינו ודאי - בין השאר, בשל מגבלות בנושא השכר.

לאומי קארד אמנם אינה כפופה למגבלות חוק שכר הבכירים בפיננסים, אך על יו"ר החברה חלות מגבלות מעצם היותה מפוקחת על ידי בנק ישראל. בתפקידו הנוכחי כמנכ"ל לאומי פרטנרס נהנה בלוך משכר נאה, שעלותו עמדה אשתקד על 4.3 מיליון שקל. בלוך עדיין לא נתן לקרן תשובה סופית בנוגע להצעה.

מונה לנהל את מכירת לאומי קארד

בלוך ניהל את פעילות הבנקאות להשקעות וההשקעות הריאליות של לאומי במשך כעשור, באופן מוצלח שהניב לבנק רווחים נאים לאורך השנים. על רקע ההערכה לתפקודו החליטה מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, למנות אותו לאחראי על תהליך המכירה של חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, ובמקביל הוא מונה ליו"ר החברה. בלוך הוביל את התהליך מטעם לאומי, וניהל מגעים עם מספר גופים שהתעניינו ברכישת החברה.

בסופו של דבר, נחתמה לפני כמה חודשים העסקה למכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס תמורת כ-2.5 מיליארד שקל - מחיר המשקף פרמיה של 30% על ההון העצמי של החברה.

בלוך (53) הצטרף כאמור ללאומי פרטנרס לפני כעשור, תחילה כמשנה למנכ"ל ובהמשך כמנכ"ל. לפני כן ניהל את הפעילות של בנק UBS בישראל, וקודם לכן שימש כראש מחלקת הברוקראז' של אילנות בטוחה.