לכל חיה יש שם: עמותת אנונימוס משנה את שמה ל"אנימלס"

מהעמותה נמסר: "אנחנו מציינים 25 שנה להקמת העמותה ומעלים הילוך. הגיע הזמן לדבר על בעלי החיים - לא על האנונימיות שלהם, אלא עליהם עצמם"

העמותה אנונימוס למען בעלי החיים משנה את שמה מ"אנונימוס" ל"אנימלס" (באנגלית: "Animals Now"). השינוי מגיע לקראת ציון 25 שנים להקמת העמותה שקמה לטובת קידום זכויות והגנה על בעלי חיים במשקים בישראל. בעמותה מסבירים כי "השינוי מתבקש לאור הצמיחה במודעות לזכויות בעלי חיים בישראל ולאור הרחבת הפרויקטים שהצליחו בארץ לזירה הבינלאומית".

העמותה קמה ב-1994, בשנה שבה נחקק חוק צער בעל חיים, והיא החלה כקבוצת מתנדבים שפעלה בחלל קטנטן בבן-יהודה בתל-אביב (ששימש לפני כן כחנות פרוות).

בין פעילויות העמותה עד כה נציין את קידום האיסור על מופעי קרקסים המנצלים חיות בר וכן את קידום האיסור על פיטום אווזים וברווזים. בעבר ישראל הייתה היצרנית הרביעית בגודלה בעולם של כבד אווז, אולם בתום מאבק ציבורי ארוך-שנים התעשייה הזו נאסרה. במקביל נאסר גם על הצמאה ובידוד של עגלי חלב.

כיום מקווים בעמותה לסמן את ההישג הבא: איסור על המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאירופה ומאוסטרליה, מסעות הנמשכים שבועות ארוכים בתנאים קשים בהובלה ימית.

"כשהשם 'אנונימוס' נבחר בתחילת הפעילות, הוא שיקף את ההזדהות עם מיליארדי בעלי החיים שכל אחד מהם הוא אינדיבידואל, אבל מהפרספקטיבה האנושית הם חסרי שם, חסרי פנים ולמעשה אנונימיים". בעמותה מספרים כי "באותם ימים המאבק לשינוי התפיסה בחברה היה קשה, ופעילי העמותה נתקלו בחומות: אנשים נמנעו מלהקשיב וסירבו לחשוב על בעל חיים כעל נפש חיה. עבודה של שנים מניבה היום פירות, וניתן לראות יותר ויותר ישראלים שמזדהים עם בעלי החיים ומשנים את אורח חייהם בהתאם. הזמנים השתנו, והיום המסרים נשמעים היטב, ודווקא שם העמותה נשמע פחות ברור; מה גם שלעתים יש בלבול בין העמותה לבין קבוצת ההאקרים 'אנונימוס' שקמה לאחר הקמת העמותה, למרות שאין קשר בין השתיים.

בעמותה מחדדים: "עבור תעשיית הבשר, בעלי החיים עדיין אנונימיים; אבל כיום יש ציבור גדול של ישראלים שמסרב לקבל זאת - רבבות אנשים שמשמיעים את קולם של בעלי החיים. הגענו להישגים חסרי תקדים, וישראל הפכה למעצמה טבעונית ולמובילה עולמית בתנועה להגנת בעלי החיים. הצלחנו להביא את השיח על זכויות בעלי החיים לכנסת, למהדורות החדשות, למערכת החינוך ולמרכזי הערים בכל רחבי הארץ. אנחנו מציינים 25 שנה להקמת העמותה, ואנחנו מעלים הילוך. הגיע הזמן לדבר על בעלי החיים. לא על האנונימיות שלהם, אלא עליהם עצמם - האפרוח, העגל, האווז, הטלה, הדג. מאנונימוס - לאנימלס".