אלתא תספק מכ"מים ב-55 מיליון דולר למטוסי קרב מתוצרת דרום קוריאה

החברה האם התעשייה האווירית נמנעה מציון שם המדינה שבה נעשתה העסקה, אך דרום קוריאה היא המדינה האסייתית היחידה שמייצרת מטוסי קרב מתקדמים ומקיימת קשרים עם ישראל

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא החדש / צילום: התעשייה האווירית
יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא החדש / צילום: התעשייה האווירית

החברה בת של התעשייה האווירית, אלתא מערכות, זכתה במכרז להספקת מכ"מים לבקרת אש מדגם ELM 2032 בסכום כולל של 55 מיליון דולר. בהודעה שפרסמה היום (ג') התעשייה האווירית נמנעה מציון שם המדינה שבה נעשתה העסקה ומסרה כי המכ"מים הישראליים יותקנו במטוסי קרב מתקדמים שנמצאים ביצור סדרתי- במדינה באסיה.

מכ"ם לבקרת אש / תע"א
 מכ"ם לבקרת אש / תע"א

יצוין כי המדינה האסייתית היחידה שמייצרת מטוסי קרב מתקדמים ואיתה ישראל מקיימת קשרים של יצוא ביטחוני היא דרום קוריאה: התעשייה האווירית של דרום קוריאה (KAI) היא יצרנית מטוסי ה-T-50, פרויקט שבו מעורבת ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין. מדובר במטוסים חד מנועיים, עם קווי דמיון רבים לאחד ממטוסי הדגל של הענקית האמריקאית, F-16. בעבר הם הוצעו על ידי לוקהיד מרטין והתעשייה האווירית של קוריאה לישראל, שחיפשה מטוסי אימון חדשים לפרחי הטייס שלה. בסופו של דבר ישראל בחרה במטוס מתוצרת איטליה.

בתע"א אמרו כי המכ"מים החדשים כוללים מגוון רחב של יכולות פעולה שכוללות גילוי של מטוסים ומעקב אחריהם; מיפוי של תאי שטח ברזולוציה גבוהה; גילוי של מטרות נעות על הקרקע וקיום מעקב אחריהן; מעקב והדמיה של מטרות בזירה הימית ועוד.

סגן מנהל מפעל מרום באלתא מערכות, אבי חזון, אמר ל"גלובס" כי מדובר בעסקה חוזרת שמקיים הלקוח האסייתי עם התעשייה האווירית, שהזמין מערכות מכ"ם מספר פעמים בעבר. חזון העריך כי המערכות יימסרו ללקוח בתקופה של שנתיים עד שלוש.

מדובר במכ"מים שנמכרו במספר רב של מדינות ברחבי העולם ולדברי מנכ"ל אלתא יואב תורג'מן "שדה הראייה, הטווחים והדיוק שהמכ"ם מספק נותנים לטייס מודעות מצב מלאה ומידע מדויק לשימוש מערכות המטוס".