קינדייט גייסה 4 מיליון דולר לפיתוח הצפנה מסוג חדש

הגיוס נערך בהובלת קרן RDC הנמצאת בבעלות אלרון ורפאל, והשתתפה בו גם קרן ההשקעות CE Ventures

מנכ״ל קינדייט, מאור כהן / צילום: Ascaf Avraham
מנכ״ל קינדייט, מאור כהן / צילום: Ascaf Avraham

סטארט-אפ הצפנת הענן קינדייט (Kindite) סגר גיוס סיד בהיקף 4 מיליון דולר בהובלת קרן RDC הנמצאת בבעלות אלרון ורפאל. בגיוס השתתפה גם קרן ההשקעות CE Ventures.

קינדייט מפתחת טכנולוגיה חדשה להצפנת מידע ארגוני ופרטי של ארגונים, המבקשים לעבור לאחסון ענן. החידוש בטכנולוגיה הוא שימור היכולת של משתמשים לחפש בתוך המידע המוצפן ואף לבצע עיבודים מבלי שנדרש לראות את תוכנו או לפענחו כלל. כך יכולים ארגונים גדולים להעביר מידע ארגוני רגיש לסביבת ענן מבלי שאיש, כולל החברה ספקית השירות, יוכל לגשת אליו.

מנכ"ל קינדייט, מאור כהן, אומר בשיחה עם "גלובס" כי מדובר שוק האחסון בענן ציבורי הוא שוק של 260 מיליארד דולר ומחקרים חדשים מעריכים כי הוא עתיד לצמוח ולהכפיל את גודלו. "הסיבה העיקרית שארגונים לא עובדים בצורה מאסיבית לענן היא בעיית פרטיות המידע והחשש שייחשף לגורמים שמחוץ לחברה. טכנולוגיית ההצפנה שפיתחנו היא ה-IP העיקרי שלנו, והיא מאפשרת להגן על המידע תוך כדי שמירת הפונקציונליות המלאה של השימוש בו".

לדברי כהן, יש שתי טכנולוגיות שמולן מתחרה קינדייט: האחת מבוססת על קופסאות הצפנה פיזיות אצל הלקוחות, והשנייה על הצפנה. לדבריו, קופסאות ההצפנה התבררו כפתרון יקר ומסורבל ולאחד הבנקים בישראל נדרשו שנתיים כדי לפרוש את המערכת. פתרונות ההצפה הרגילים מחייבים שספק שירות הענן יחזיק במפתח ההצפנה, מה שמרתיע חברות רבות. לדברי כהן קיימים מספר סטארט-אפים לא ישראלים שמיישמים הצפנה בכלים קריפטוגרפיים מתוחכמים יותר, ואולם השימוש בהם גורם להאטה רבה במהירות העבודה עם הנתונים. "אנחנו מציעים את הפתרון הראשון מסוגו שמאזן בין הצפנה מלאה לבין מהירות העבודה".

ההון שגויס יאפשר לחברה להרחיב את צוות הפיתוח שלה ואת פעילותה העסקית לקוחות פוטנציאליים. בין השאר מדובר על חברות עסקיות, בנקים, חברות ביטוח, קופות חולים ובתי חולים.

זוהר רוזנברג, סמנכ"ל השקעות הסייבר באלרון, אמר: "קינדייט היא חברת הסייבר השביעית שהצטרפה לפורטפוליו חברות הסייבר של אלרון ו-RDC. בזמנים בהם הפרטיות והמודעות לרגישות העצומה של המידע נמצאים בראש מעייניהם של כל הארגונים בעולם, היכולת להבטיח את פרטיות המידע גם כאשר יוצאים לענן הציבורי היא דרישת מפתח. קינדייט מביאה disruption של ממש לעולם ההצפנה והפרטיות הענן ובכך מנטרלת את החסם העיקרי שקיים כיום במעבר של ארגונים גדולים לענן. זוהי מהפכה בשוק הענן שכל העולם מחכה לה ואנו שמחים להיות חלק ממנה". 

קינדייט הוקמה בשנת 2017 על-ידי מאור כהן, מנכ"ל החברה, יוצא יחידת מורן בתותחנים, ואביעד להב, הטכנולוג הראשי של החברה, יוצא יחידת 8200 בצה"ל. משרדי החברה ממוקמים בתל-אביב, והיא מעסיקה כעשרה עובדים.