הזחיחות של נתניהו

אני כותב כאן על שני אנשים, שרה ובנימין נתניהו, שקיים סיכוי סביר שיורשעו בפלילים

מסתובב אדם, והוא זחוח כאילו קיבל את פרס נובל, או מינימום פרס אחר כלשהו. מי האיש הזה? בנימין נתניהו? אני מסתכל טוב יותר, ומה אתם יודעים? - כן, זה הוא. לא תזהו עליו שמץ של דאגה של אדם שמונחים על כתפיו חשדות כבדים בקשר לדרך שבה הוא מנהל את כספי המדינה, והוא משכן בביתו צעיר שהצליח למלט עצמו משירות לחימה בצה"ל ("הארץ" פרסמו השבוע הבהרה שהוא מתפרנס... ), וגר בבית מפואר מבלי לחלום אפילו על תשלום שכר דירה, ולו חלקי. מה הוא עושה בזמנו הפנוי? משוטט ב"רשת", משחיר פניהם של יריבי אביו ובמיוחד אמו. והכול ברמה כל-כך פרימיטיבית שגורמת לכל אזרח במדינה להתבייש.

שרה נתניהו מנענעת ראש

ושום דבר לא קורה. היועמ"ש אביחי מנדלבליט ממשיך להזדחח בחוסר המעש שלו, במקום להגיש כתבי אישום הוא מכין הרצאות שמגמתן להוכיח שהוא בסדר. ונתניהו ממשיך להיות לו אסיר-תודה. ושרה נתניהו? היא ממשיכה להיות לצדו של בעלה בכל אירוע ולמלא בנאמנות את תפקידה שהוא נענוע ראש בהסכמה לכל מילה היוצאת מפיו של הבעל.

חשודים בחסות מנדלבליט

אני מדבר על שרה ובנימין נתניהו. למעשה, אני כותב כאן על שני אנשים שקיים סיכוי סביר שיורשעו בפלילים. כלומר, הסיכוי יכול היה להיות סביר, אם בדרך לא היה ניצב מנדלבליט המעכב, דוחה, עושה הכול חוץ ממה שהוא צריך לעשות. האיש הוא תלמודיסט מתוחכם שיודע מה טוב בשבילו, ומכיר היטב את הדרך הפתלתלה הזאת. לדחות, לעכב, לשנות - יועץ ראוי לשמו היה מתבייש, מתנצל, אפילו מתפטר. אבל כשנתניהו מינה את מנדלבליט, הוא ידע עם מי יש לו עסק.

אפילו לא גבה

אני לא זוכר שראיתי אדם חשוד המתהלך בהיכלות ואולמי הרצאה כפי שנראה נתניהו אתמול (ב') בכנסת, כל-כך זחוח וטוב-לב. איך אפשר להבין את זה? אולי בעזרת המידע שמביא היום ב"הארץ" אורי משגב על עשרות פגישות הנערכות בימים אלה בין מנדלבליט ונתניהו. בארבע עיניים. נתניהו מתנגד לצירוף עין נוספת, אפילו לא שערה של גבה.

"את משעממת"

בהופעה בצפון הארץ צעקה אחת המשתתפות לנתניהו טענה כלשהי. לפי הדיווחים, הוא השיב לאישה: "את לא מעניינת, את משעממת". אילו רק היה יכול לומר זאת לאשתו.