צחי סולטן צפוי להחליף את ניר פלג כיו"ר אורד

השניים נמנים על בעלי השליטה באורד, ומחזיקים כ-10.5% מהון החברה

צחי סולטן / צילום: איל יצהר
צחי סולטן / צילום: איל יצהר

כארבעה חודשים לאחר סיום תפקידו של ניר פלג כיו"ר חברת אורד , שותפו צחי סולטן צפוי להחליפו בתפקיד בקרוב. 

בעלי מניות חברת הפרויקטים יתכנסו בשבוע הבא לאשר את מינויו של סולטן לתפקיד, וזאת אחרי שבחודש יוני האחרון אורד הודיעה על התפטרותו של פלג מתפקיד היו"ר אחרי כארבע שנות כהונה, ובמקום זאת הוא מונה לכהן כמנהל הפעילות בישראל של אורד. פלג וסולטן נמנים על קבוצת בעלי השליטה באורד, ומחזיקים באמצעות חברת סולג פיתוח כ-10.5% מהון החברה.

מזימון האסיפה עולה כי שניים מהמועמדים לתפקיד דירקטור חיצוני (דח"צ) באורד, אהוד ארנון - יו"ר ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב  שכיהן עד שנה שעברה כמנכ"ל בנק דיסקונט ניו יורק, ומנשה רם, שבעבר עמד בראש דיסקונט חיתום והנפקות, ביקשו להסיר את מועמדותם לתפקיד, ומי שיתבקשו בעלי המניות לאשר לתפקיד הוא ערן רום.

אורד עוסקת בביצוע פרויקטים של התקנת מערכות ביטחון ובטיחות - בעיקר מערכות שליטה ובקרה, גילוי פריצה, מתח נמוך, כיבוי אש, טלוויזיה במעגל סגור, אנרגיה סולארית ועוד בישראל ובחו"ל, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-110 מיליון שקל, אחרי צלילה של כ-40% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

את החברה ייסד אמנון אדורם, הנמנה גם הוא על בעלי השליטה, והמנכ"ל שלה הוא בנו, אריאל אדורם.

בימים האחרונים עדכנה אורד על מכירת החזקות בחברה נכדה לשותפיה תמורת כ-7 מיליון שקל, עסקה ממנה היא צופה רווח הון של כ-4.5 מיליון שקל.