דיווח: מסתמן כתב אישום נגד יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה

עפ"י דיווח בחברת החדשות, מסתמן כתב אישום נגד עו"ד אפי נוה בגין מרמה והטעיה, וזאת לאחר שנתפס בנתב"ג כשהוא מסייע לאישה לעבור את הגבול מבלי להחתים דרכון • פרקליטו: "הדלפה תמוהה"

יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה / צילום: איל יצהר
יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה / צילום: איל יצהר

כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג, דיווח הערב (ג') כי בפגישה מכרעת בין בכירי הפרקליטות והתביעה המשטרתית הוחלט כי יש תשתית ראייתית לכך שיו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, ביצע עבירה של מרמה והטעיה. כזכור, נוה נתפס בנתב"ג כשהוא מסייע לאישה לעבור את הגבול מבלי להחתים דרכון. 

על-פי עמדת התביעה המשטרתית, לא מדובר בעבירה טכנית או בכשל רגעי בשיקול-הדעת - אלא במהלך שקדמו לו תכנון ומחשבה. ההחלטה הסופית בפרשה תתקבל בתוך כ-3 שבועות.

בעקבות התקרית - שנחשפה לראשונה ב"המהדורה המרכזית" של חברת החדשות - ברשות האוכלוסין וההגירה החליטו לשנות את מערך הבידוק ולהציב עמדות מעבר נוספות במטרה למנוע "הברחות מחוץ לארץ או לתוכה". עלות הפרויקט מוערכת ביותר ממיליון שקלים וצפויה להיכנס לתוקף בעוד מספר חודשים.

עו"ד בן-צור, פרקליטו של נוה מסר בתגובה: "ההדלפה בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין תמוהה. כפי הידוע, חקירת המשטרה טרם הסתיימה, והחלטה ראשונית בעניין הגשת כתב אישום אמורה להתקבל על-ידי הפרקליטות, וגם זאת לאחר שמיעה ראשונית של עמדת יו"ר הלשכה. בכל מקרה, כל החלטה כפופה על-פי דין להליך סדור של שימוע, וכל אלה כלל לא התקיימו במקרה זה".

*** חזקת החפות: עו"ד אפי נוה לא הורשע בכל עבירה, ועל כן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. החקירה בעניינו טרם הסתיימה, ובשלב זה לא ידוע כיצד תסתיים. יש לזכור כי חשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.