ועדת האתיקה נוזפת בשר הביטחון: כינית את זועבי "מחבלת"

בהחלטת ועדת האתיקה צוין כי הועדה "מייחסת חשיבות רבה לחופש הביטוי של חברי כנסת ושרים, ולא אחת דוחה קובלנות כנגד התבטאויות פוליטיות חריפות ופוגעניות. אולם במקרה הזה הם סבורים כי הכינוי 'מחבלת', כאשר מופנה כלפי נבחרת ציבור ספיצפית עולה כדי עבירה אתית"

אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן, הארץ
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן, הארץ

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לנזוף בשר הביטחון אביגדור ליברמן על כך שכינה את ח"כ חנין זועבי "מחבלת" בחשבון הטוויטר שלו.

זועבי הגישה קובלנה לוועדה וטענה שההתבטאות שלו נעשתה לצורך ניגוח פוליטי ושיש בכך משום הסתה נגדה ונגד חברי כנסת ערבים בכלל.

ליברמן, טען בפני ועדת האתיקה כי עליהם לדחות את קובלנתה של זועבי על הסף ואף חזר על הדברים בפני ועדת האתיקה.

בהחלטת ועדת האתיקה צוין כי הועדה "מייחסת חשיבות רבה לחופש הביטוי של חברי כנסת ושרים, ולא אחת דוחה קובלנות כנגד התבטאויות פוליטיות חריפות ופוגעניות. אולם במקרה הזה הם סבורים כי הכינוי 'מחבלת', כאשר מופנה כלפי נבחרת ציבור ספציפית עולה כדי עבירה אתית, על אחת כמה וכמה כאשר הוא נאמר על ידי שר בממשלה".

בוועדת האתיקה מפנים להחלטות קודמות בעניין כינויים חמורים ואישיים כמו "רוצח", "מחבל" ואחרים. "ועדת האתיקה פנתה לחברי הכנסת וביקשה מהם שלא להשתמש בביטויים מהסוג הזה… לאור זאת חברי ועדת האתיקה סברו כי ההתבטאות שלו מהווה הפרה של כללי האתיקה. בהתחשב בכך שהשר ליברמן לא חזר בו מן ההתבטאות הוחלט להטיל על השר נזיפה".

בחודש יוני השנה ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה את ח"כ ג'מאל זאחלקה (המשותפת, בל"ד) לחודש שלם מדיוני ועבודת הכנסת אחרי שהוא כינה את ח"כ אבי דיכטר "רוצח".