בזכות הרכישה של פרוטרום "מאיצת הצמיחה": דויטשה בנק מעלים ההמלצה למניית IFF ל"קנייה"

מחיר היעד למניית IFF, שנרשמה באחרונה למסחר בתל אביב, עולה ל-154 דולר - גבוה ב-12% מהמחיר הנוכחי, אחרי שאתמול עלתה המניה בבורסת ניו יורק ב-4.5% • כלכלני דויטשה בנק: "הרכישה של פרוטרום נכונה אסטרטגית. היא ממצבת את IFF כחברת צמיחה בתחום שבו צמיחה היא עניין נדיר"

מנכ"ל IFF, אנדריאס פיביג (מימין), ומנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
מנכ"ל IFF, אנדריאס פיביג (מימין), ומנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

המצטרפת החדשה לבורסה בתל אביב זוכה להמלצה חיובית מדויטשה בנק: כלכלני הבנק מעלים המלצה למניית IFF , החברה שנרשמה באחרונה למסחר בתל אביב בעקבות רכישת פרוטרום, להמלצת "קנייה", לאחר כשנתיים שבהן המליצו על המניה ב"החזק".

גם מחיר היעד עולה, מ-126 דולר - מחיר שהיה נמוך ממחיר המניה בבורסה, ל-154 דולר, הגבוה ב-12% מהמחיר הנוכחי, אחרי שאתמול עלתה מניית IFF בבורסת ניו יורק ב-4.5%.

IFF נסחרת כעת בניו יורק ובתל אביב, ושווי השוק שלה כ-14.7 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 8.4% במחיר המניה מתחילת 2018. החברה עוסקת בייצור ושיווק חומרי גלם לתעשיית הטעם והריח, והשלימה לפני כשבועיים את רכישת פרוטרום הישראלית תמורת 7.1 מיליארד דולר.

"אנחנו נוטים להיות חיוביים כלפי תעשיית הטעם והריח, וסבורים שהרכישה של פרוטרום היא נכונה אסטרטגית", כותבים כלכלני דויטשה בנק. "היא ממצבת את IFF כחברת צמיחה בתחום שבו צמיחה היא עניין נדיר".

בבנק מכנים את פרוטרום "מאיצת הצמיחה" (growth accelerator) של IFF. לדבריהם, "השילוב של IFF עם פרוטרום יוצר מובילה עולמית", והגורמים המרכזיים שיובילו לצמיחה מקורם ברצון של הצרכנים לתזונה נקייה יותר, דבר שלדבריהם יוצר מורכבות גדולה יותר וצורך בשימוש בחומרי גלם ייחודיים. לדוגמה, מדובר בחומרי גלם שמקזזים את הפחתת הסוכר/מלח/שומן, או שימוש בתוספות שיש להן תועלת רפואית ספציפית.

מעבר לנושא המודעות הגוברת לבריאות, בדויטשה בנק מזכירים גם את הצורך הגדל בעמידות של אריזות מזון, שמשמעותו צורך בחומרי גלם טובים יותר. "לפרוטרום יש גישה לכ-30 אלף לקוחות, רובם שחקנים מקומיים ואזוריים, או שחקני מותג פרטי שבדרך כלל זוכים בנתחי שוק על חשבון שחקנים רב-לאומיים בשוקי הקצה", סבורים בדויטשה בנק.

הערכות לצמיחה של 5% ב-EBITDA 

כלכלני הבנק כותבים שבעוד שקודם לכן הם חששו מפני הקשיים הכרוכים באינטגרציה של הרכישה, כעת הם מרגישים נוח יותר עם סיכוני האינטגרציה. "אנחנו רואים את התועלת האסטרטגית ל-IFF בתעשייה שבה הגישה ה'הוליסטית' הופכת ליותר ויותר פופולרית. למעשה, פרוטרום בנתה את עצמה סביב הגישה הזאת והצליחה לחבר יחד חברות רבות שנרכשו. הגישה הזאת מבוססת על אינטגרציה מוגבלת שמציעה ללקוח 'פתרון אינטגרטיבי' (שמורכב מכמה טכנולוגיות של חומרי גלם), ועונה על צורכי הלקוח באופן יותר מקיף".

בדויטשה בנק מעריכים שמגמת הקונסולידציה בתעשייה תימשך, משום ששחקנים קטנים מתקשים להתחרות בצורה אפקטיבית בשל היתרונות לגודל (שנובעים מהדרישות הרגולטוריות והיעילות של שרשרת האספקה), וכן משום שישנו צורך בחברות גדולות יותר שיציעו גישה לטווח רחב של טכנולוגיות ו"ארגז כלים" שלם.

באשר לתוצאות הרבעון השלישי, בדויטשה בנק מעריכים שאלו יהיו "מבולגנות למדי", על רקע העובדה שהמימון לעסקה הושלם באמצע הרבעון. הם ממליצים להתמקד בצמיחה האורגנית של עסקי IFF ומעריכים שעסקי פרוטרום יוצגו בנפרד.

מחיר היעד למניה, 154 דולר, נקבע בין היתר על בסיס הערכות של צמיחה שנתית בשיעור של 5% ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) וסינרגיות מצטברות בסך 145 מיליון דולר בין השנים 2018-2021.