החלטה בדרום שתסייע לקליש בחיפה: נצחון למפלגת העבודה בשדרות בעניין הגשת מועמדים כפולים

החלטה בדרום שתסייע לקליש בחיפה: השופט גד גדעון פסק לטובת מפלגת העבודה ואישר את ההתמודדות של שתי סיעות המשויכות למפלגת העבודה בבאר שבע

כנסה מפלגת העבודה / צילום: מפלגת העבודה
כנסה מפלגת העבודה / צילום: מפלגת העבודה

בעיית הגשת המועמדות הכפולה, מטעם מפלגת העבודה, נידונה אתמול (ג') בבית המשפט המנהלי בבאר שבע, הדן בהחלטות משרד הפנים באיזור הדרום. השופט גד גדעון פסק לטובת מפלגת העבודה ואישר את ההתמודדות של שתי סיעות המשויכות למפלגת העבודה בעיר.

הפסיקה הזו אינה מחייבת את בית המשפט המנהלי בחיפה, אך יכולה לשמש אינדיקציה חיובית עבור מועמדת מפלגת העבודה בחיפה, עינת קליש רותם, אשר גם בעניינה, נפסלה מועמדותה על רקע הגשת שתי רשימות המזוהות עם המפלגה.

מפלגת העבודה /המחנה הציוני הגישו שתי רשימות מועמדים בעיר שדרות, רשימה אחת בראשות אמיר פינטו המתמודד אף לראשות העיר ורשימה בשם 'מחר' בראשות אלון דוידי, סיעה שהוגשה בשיתוף פעולה על ידי סיעת המחנה הציוני, הליכוד והבית היהודי ובראשה עומד אלון דוידי, ראש העיר המכהן.

עורך הדין של מפלגת העבודה, גיא בוסי חתם על טפסי ההגשה של שתי הרשימות. מנהל הבחירות בשדרות, איש משרד הפנים אלדד כנפו, פסל את הטפסים ומפלגת העבודה פנתה לבית המשפט המנהלי בבאר שבע.

השופט גדעון קבע כי נוכח החשיבות של הזכות לבחור ולהיבחר וזכות הציבור לבחור את נבחריו באופן החופשי ביותר, יש לקבל את הטענה של מפלגת העבודה, שהן המפלגה והן סיעת המחנה הציוני יכולות להגיש כל אחת רשימת מועמדים. מאחר ובשדרות מדובר בסיעה אחת המתמודדת מטעם מפלגת העבודה וסיעה נוספת - בה תומכות במקביל שלוש סיעות, הליכוד, הבית היהודי והמחנה הציוני - ההתמודדות כשרה.