סכסוך עבודה ברכבת: על פי ההודעה לבורסה, החל מ-31 באוקטובר תיתכן שביתת עובדי החברה

מדובר בסכסוך העבודה השלישי מתחילת השנה ומאז חזרתה של גילה אדרעי לתפקיד יו"ר הוועד • ההודעה על סכסוך העבודה התקבלה ברכבת כבר אתמול, אך דווחה לבורסה רק היום בצהריים

גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור
גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור

רכבת ישראל דיווחה היום לבורסה על הכרזת סכסוך עבודה ברכבת, על פי ההודעה החל מ-31 באוקטובר תיתכן שביתת עובדי החברה. מדובר בסכסוך העבודה השלישי מתחילת השנה ומאז חזרתה של גילה אדרעי לתפקיד יו"ר הוועד. זאת לאחר שנתיים של "שקט תעשייתי" שנשמר בקרב עובדי הרכבת.

ההודעה על סכסוך העבודה התקבלה ברכבת כבר אתמול, אך דווחה לבורסה רק היום בצהריים. על פי הודעת הרכבת לבורסה, מהות הסכסוך הינה, בין היתר, מערכת האיכון החדשה שהוטמעה בקטרים שעל פי טענת העובדים "תשתמש את ההנהלה ככלי למעקב אחר העובדים ולצורך ענישתי".

בהמשך ההודעה מופיעה רשימת הסיבות אשר הובילו להכרזה על הסכסוך ובהן: "צעדים חד צדדיים מצד ההנהלה, תוך התעלמות, לכאורה, מנציגות העובדים, מבוי סתום במשא ומתן להסדרת נושא תיק הפקח, דרישה לתפקידים חלופיים ולאפשרויות קידום לקופאים, הסדרת מעמד עובדים ותיקים לעניין עמידה בתנאי הסף של תעודת הבגרות ביחס לתפקידים שונים וחוסר תום לב לכאורה מצד הנהלת החברה במערכת יחסי העבודה בחברה".

בוועד של רכבת ישראל אמרו היום ל"גלובס" כי "ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה נוכח הבעיות הקשות בחטיבת נוסעים בעקבות פתיחת תחנות והגדלת הקווים. הניסיונות של הוועד להביא לידי פתרונות במסגרת המו"מ לא צלחו.

"אין לנו כוונה בשלב זה לנקוט בצעדים ארגוניים שישפיעו על הנוסעים. אנחנו קוראים להנהלה להתעשת ולהגיע לפתרונות סביב שולחן המו"מ", אומרים בוועד הרכבת.