הזוכה בתחרות ThePITCH: סטארט-אפ לייצור בושם ויזואלי

זו השנה השביעית שתחרות ThePITCH מתקיימת במסגרת כנס Journey של EY ישראל ו"גלובס" והזוכה בתחרות השנה הוא הסטארט-אפ אמקירי (Amkiri) • החברה יצרה קונספט חדש של בושם ויזואלי מעין דיו ריחני, שבאמצעותו ניתן לצייר על העור בושם שנשאר לאורך זמן • גמר התחרות נערך בהנחיית נעם קנטי, שותף בכיר ב-EY ישראל

חברת אמקירי זוכה בתחרות ThePITCH / צילום: איל יצהר
חברת אמקירי זוכה בתחרות ThePITCH / צילום: איל יצהר

אמקירי (Amkiri) הוא הסטארט-אפ הזוכה בתחרות ThePITCH, המתקיימת זו השנה השביעית, במסגרת כנס Journey של EY ישראל ו"גלובס".

גמר התחרות נערך בהנחיית נעם קנטי, שותף בכיר ב- EY ישראל.

חברת אמקירי יצרה קונספט חדש של בושם ויזואלי מעין דיו ריחני, שבאמצעותו ניתן לצייר על העור בושם שנשאר לאורך זמן. כתוצאה מכך, נוצרת חוויה שנועדה להעניק נראות לחוויית הריח, בצורת קעקועים זמניים הניתנים להסרה במים וסבון. החברה קיבלה השקעה מ-IFF במאי השנה.

חברת אמקירי זוכה בתחרות ThePITCH / צילום: איל יצהר
 חברת אמקירי זוכה בתחרות ThePITCH / צילום: איל יצהר

בגמר הציגו 8 חברות בשלבים מוקדמים, שנבחרו מתוך כ-200 חברות שהגישו את מועמדותן. מלבד הזוכה, הציגו בגמר שבע חברות נוספות. חברת אנזו (Anzu) היא חברת פרסום בתוך משחקי מחשב. במצגת של אנזו נאמר כי תעשיית המשחקים מכניסה 109 מיליארד דולר בשנה, אך רק 5.6 מיליארד הכנסות מיוצרות מפרסומות בתחום.

לדבריהם, הסיבה היא שלפרסומות במשחקים יש שתי בעיות: הן עוצרות את המשחק באמצע ומפריעות לשחקן מצד אחד, ומצד שני, לא קיים פתרון סקיילבילי ליוצרי משחקים, שיאפשר להם לייצר פרסומות בתוך המשחקים עצמם, מבלי לשנות או לקטוע את מהלך המשחק. על כן, החברה מפתחת טכנולוגיה המאפשר שילוב דינמי ומתחלף של פרסומות באופן שנראה טבעי בתוך המשחק (כדוגמת לוחות בילבורד בצידי מבנים).

חברה נוספת שעלתה לגמר היא Kindite, המפתחת פתרון להגנה על מידע בענן. Kindite מפתחת פתרון שמאפשר הצפנת מידע הנשמר בענן, תוך מתן השליטה על ההצפנה בידי בעל המידע בלבד - ההצפנה מתרחשת מבלי שיהיה צורך לחלוק את המידע, או מפתח ההצפנה עם צדדים שלישיים כלל. כך, גם אם המידע ידלוף מהענן, הוא יהיה מוצפן בשכבת הצפנה נוספת. הטכנולוגיה שפיתחו מאפשרת עיבוד של הדאטה המוצפן, והחזרת תוצאות מוצפנות, בלי לחשוף ת המידע. עם זאת, ההצפנה לא מאפשרת לבצע עיבוד של הדאטה בענן בעזרת כל AI מורכבים.

SkyLine Robotics שהציגה גם היא, משתמשת בטכנולוגיות של בינה מלאכותית על מנת להפעיל רובוטים לניקוי חלונות חיצוניים במקום בני אדם, במטרה למנוע את הסיכון הכרוך בעבודה בגובה רב, ולהוזיל את עלויות התפעול. החברה מפתחת מערכת הפעלה כוללת, מבוססת בינה מלאכותית, באמצעותה מופעלים רובוטים סטנדרטיים לחלוטין. התכנה הופכת מוצרי מדף כאלה לרובוטים שמתאימים לעבודה בסביבה דינאמית, בלתי צפויה, ומסוכנת.

עוד חברה שהשתתפה בגמר היא SegaSec המפתחת פתרון להגנה אקטיבית על ארגונים, מפנ נסיונות פישינג על לקוחותיהם, דבר שפוגע באמון הלקוחות. בחודשים האחרונים היו בישראל ניסיונות התחזות לסלקום ולבנק הפועלים, וגניבת מידע על לקוחותיהם. כדי למנוע מקרים כאלה, החברה סורקת את האינטרנט ומחפשת הונאות התחזות. היא חוסמת את התוקפים ומורידה את האתרים מהאינטרנט כדי למנוע איסוף מידע. בנוסף, החברה מדללת את הדאטה שכבר נאסף כדי למנוע מהתוקפים לעשות בו שימוש.

חברת Flytrex הציגה את מערכת ההפעלה שפיתחה לניהול משלוחים מבתי עסק לצרכנים באמצעות רחפנים. המערכת הייתה בשימוש בפיילוט מוצלח של משלוחי מזון באיסלנד, וכעת היא אחת משתי חברות שקיבלו אישור פדרלי להפעיל משלוחי מזון ברחפנים בארה"ב. במהלך השנתיים הקורובות החברה תחל לשלוח זמון באמצעות רחפנים בפרברים בארה"ב, היכן שהמרחקים הגדולים ממרכזי הערים גורמים לכך שמשלוחים מסורתיים אינם משתלמים ולכן אינם זמינים.

חברה נוספת בשם DoMed הציגה פתרון להגנה על מכשירים רפואיים. המכשור הרפואי כולל חומרה שונה, מערכות הפעלה וארכיטקטורות שונות. האתגר הוא ליצור מערכת אחת שתוכל להגן על כל המכשירים הללו. חברות אחרות בשוק בוחרות להגן על הרשת של בית החולי, ולא על המכשור עצמו. DoMed מגינה על המכשור עצמו, כאשר ההגנה מופעלת על החוליה האחרונה בשרשרת שמחוברת לרשת. כך, מתאפשר להכן גם על קוצבי לב, מכשירי ניטור לסוכרת ומכשירים נוספים, אשר לא נשארים בתחומי בתי החולים, אלא מגיעים עם החולים הביתה. האתגר של החברה הוא להצליח להפעיל את הפתרון הפיתחה גם על מכשירים עם משאבים מועטים יחסית שיכולים להיות מופנים לאבטחה.

RedFalcon הציגה בגמר ThePITCH טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית, שנועדה לאפשר צמצום משמעותי של כח המחשוב הנדרש לביצוע חישובים וניתוחי מידע. החברה פיתחה פתרון שמזהה את הצרכים המינימליים הנדרשים לחישוב ספציפי וכך חוסך משאבים בעת ניתוח כמויות מדע גדולות וביצוע חישובים מורכבים. הפתרון של החברה כולל מודולים לפעולות AI ספציפיות שנעשות באופן יעיל, ולכן יכולות להתבצע גם מחוץ לענן, באופן חסכוני ובטוח.

הגמר נערך בהילטון בת"א אל מול כ- 1500 משקיעים, יזמים ובכירי קהילת ההון סיכון שפועלים בישראל, זרים וישראלים כאחד. החברות שהגיעו לגמר ב- 6 השנים הראשונות הספיקו מאז לגייס מעל 300$ מיליון, ו- 7 מהן נמכרו עד היום.

תהליך הסינון כלל קבלת חוות דעת ממשקיעים ויועצים רבים מקהילת ההון סיכון בישראל, ואירוע חצי גמר שהתקיים בספטמבר. החברות המציגות בגמר קיבלו ליווי צמוד של מנטורים, מכל קרנות ההון סיכון שפועלות בישראל, וכן פגישות עם יועצים בכירים וסדנאות הדרכה.