עובדי "הארץ" להנהלת העיתון: הפסיקו את העסקתו של דן מרגלית

היום נחשף כי 5 עיתונאיות מאשימות את מרגלית בהטרדה מינית • עובדי ועובדות העיתון הביעו תמיכה בנשים במכתב ששלחו להנהלה

דן מרגלית / צילום: איל יצהר
דן מרגלית / צילום: איל יצהר

עובדות ועובדי קבוצת "הארץ" מבקשים מהנהלת העיתון להפסיק את עבודתו של העיתונאי דן מרגלית ולנקוט עמדה מוסרית פומבית בעניינו. זאת בעקבות כתבת התחקיר של העיתונאית רויטל חובל שהתפרסמה היום (ד'), בה העידו 5 עיתונאיות כי מרגלית הטריד אותן מינית. מבין הנשים שלקחו חלק בכתבה, שתיים - חנה קים ואורית שוחט - עשו זאת תוך גילוי מלא של זהותן ובדיקת פוליגרף. עדותה של קים גובתה בעדויות של חבריה ששמעו ממנה בזמן אמת על ההטרדה המינית לכאורה.

במכתב שהפנו היום עובדות ועובדי "הארץ" להנהלה, הן מביעות את תמיכתן בנשים שהתראיינו לכתבה. "אנחנו רוצות להביע את תמיכתנו המלאה בנשים שאזרו אומץ וסיפרו כיצד הותקפו או הוטרדו מינית על-ידי העיתונאי דן מרגלית", נכתב במכתב. "אנו רואות בחומרה רבה כל מקרה שבו עיתונאי מעורב בהטרדה או תקיפה מינית - על אחת כמה וכמה כאלה שנעשו במסדרונות עיתון 'הארץ' עצמו, כפי שעולה מהתחקיר של רויטל חובל".

במספר ציוצים בטוויטר הסביר עמוס שוקן, מו"ל קבוצת "הארץ", את הבחירה לפרסם את התחקיר שעסק במרגלית, בכך שמרגע שקיים סיפור עם עניין לציבור, הוא שייך לציבור. עם זאת שוקן, שידוע בכך שהוא מקפיד לענות לעיתונאים, סירב היום להגיב לשאלה האם מרגלית ימשיך לכתוב לעיתון.