קאר של אלוני חץ סוגרת עסקת נדל"ן שנייה בבוסטון בתוך חודש

קאר (Carr) האמריקאית, שבה מחזיקה אלוני חץ בשותפות שווה עם ג'יי.פי מורגן, חתמה על הסכם לרכישת בניין משרדים במרכז העסקים הראשי של בוסטון ב-222 מיליון דולר • להערכת קאר, הבניין צפוי להניב בחמש השנים הראשונות, ממועד סגירת העסקה, NOI שנתי ממוצע של 12 מיליון דולר

נתן חץ, המנכ"ל ובעל השליטה באלוני חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ, המנכ"ל ובעל השליטה באלוני חץ / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ (המכהן כמנכ"ל החברה) ודודי ורטהיים, מעמיקה את פעילותה בבוסטון.

הבוקר (ה') דיווחה החברה כי חברת קאר (Carr) האמריקאית, שבה מחזיקה אלוני חץ בשותפות שווה עם בנק ג'יי.פי מורגן, ביצעה עסקה שנייה גדולה בבוסטון בתוך חודש וחתמה על הסכם לרכישת בניין משרדים במרכז העסקים הראשי של העיר, בתמורה לסך של כ-222 מיליון דולר.

בבנין, המסווג A Class, יש שטחי השכרה של כ-304 אלף רגל רבוע (27 אלפי מ"ר), והוא מאוכלס כיום בתפוסה של 96%. להערכת קאר צפוי הבניין להניב במהלך חמש השנים הראשונות ממועד סגירת העסקה הכנסה תפעולית נקייה (NOI) שנתית ממוצעת של כ-12 מיליון דולר.

הבניין שרכשה אלוני חץ בבוסטון / צילום: Newmark Knight Frank
 הבניין שרכשה אלוני חץ בבוסטון / צילום: Newmark Knight Frank

השלמת העסקה (Closing) צפויה להתבצע בסוף החודש וכפופה להתקיימותם של תנאים מתלים.

אלוני חץ  פועלת באמצעות החזקה בכמה חברות בארה"ב, ישראל, שווייץ ובריטניה, וכן מחזיקה בחברת האנרגיה המתחדשת אנרג'יקס. מניית החברה לא רשמה שינויים מהותיים בערכה בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-6.2 מיליארד שקל.

כאמור זו העסקה השנייה של קאר בבוסטון בתוך פחות מחודש, לאחר שלפני כ-3 שבועות דיווחה החברה, שפעלה עד היום באזור וושינגטון בירת ארה"ב, על כניסה לשותפות בפרויקט משרדים בבוסטון בהשקעה כוללת מוערכת של 900-920 מיליון דולר.

מדובר בפרויקט להקמת מגדל משרדים שיכלול יותר מ-40 קומות, עם שטחי השכרה של כ-88 אלף מ"ר, שיישא את השם One Congress. קאר צפויה להוביל את תהליך הפיתוח, ניהול הבינוי וההשכרה של המגדל, יחד עם השותף - חברת הנדל"ן האמריקאית National Real Estate.

המנכ"ל נתן חץ ציין היום כי "הבנין שקאר רוכשת ברחוב State הנו בניין איכותי השוכן במיקום מרכזי במרכז העסקים הראשי של העיר. רכישה זו מהווה מימוש של חלק מהתוכנית האסטרטגית של קאר לחדור ולפעול גם בשוק המשרדים בבוסטון".

שכר בעלות של עד 5.85 מיליון שקל

לפני שבוע וחצי אישרו בעלי מניות החברה לשדרג את שכרו של חץ, המחזיק בכ-14.5% מהון החברה, לסכום מקסימלי של עד 5.85 מיליון שקל בשנה. זאת, לעומת עלות העסקה מקסימלית של 5.15 מיליון שקל ממנה נהנה בשנים האחרונות - כלומר, שיפור של כ-14%.

מתחילת 2019 יעמדו דמי הניהול החודשיים שלו על 275 אלף שקל, במקום 250 אלף שקל להם הוא היה זכאי עד היום - כך שדמי הניהול השנתיים שלו יסתכמו ב-3.3 מיליון שקל, במקום 3 מיליון שקל כיום. סכום המענק השנתי המקסימלי שאותו יהיה זכאי חץ לקבל, על בסיס תוצאות החברה, יגיע ל-2.4 מיליון שקל, במקום 2 מיליון שקל כיום - מחצית הסכום מענק במזומן ומחציתו כמענק נדחה, בדומה להסכם הנוכחי.

כחלק ממדיניות התגמול של אלוני חץ, הסכם הניהול של חץ לא כולל תגמול הוני, ובחברה הסבירו כי "נוכח היותו של המנכ"ל בעל שליטה בחברה, קיים למנכ"ל תמריץ אינהרנטי לפעול לעליית ערכה ההוני של החברה".