"אנחנו בעודף יחידות דיור בפריפריה; נגדיל את אישור התוכניות במרכז"

ראש מינהל התכנון, דלית זילבר , בכנס השנתי של ארגון קבלני ת"א-יפו-בת ים: "עד שנת 2040 נצטרך תוספת של מיליון יחידות דיור במחוזות ת"א והמרכז, מחצית מהן בהתחדשות עירונית"

"הבנו שאנחנו בעודפים בפריפריה, ולכן בשנת 2018 נאשר יותר יחידות דיור במטרופולין תל-אביב והמרכז מאשר 2017" - כך אמרה הבוקר (ה') ראש מינהל התכנון במשרד האוצר, דלית זילבר, בכנס השנתי של ארגון קבלני תל-אביב-יפו-בת ים שמתקיים באילת. "עד שנת 2040 נצטרך תוספת של מיליון יחידות דיור במחוזות תל-אביב והמרכז, מחצית מהן בהתחדשות עירונית".

זילבר הרחיבה לגבי תוכנית מינהל התכנון בנושא ההתחדשות העירונית, וציינה כי מינהל התכנון מבקש לעודד ולחזק התחדשות עירונית במרכז הארץ. "אנחנו מאשר צפיפויות מאוד גבוהות של 60-70 יחידות דיור לדונם באזור המרכז, בפרויקטים רוויי מסחר, עירוב שימושים ובקרבה לתחבורה ציבורית. כולנו יודעים שעיר שיש בה הכי הרבה אקשן ובלגן ומגוון של שימושים ואנשים - כולנו רוצים לגור בה, וכולנו אוהבים לבקר בערים כאלה. כי אין יותר טוב מעיר שיש ליד הבית בתי קפה, ושהילד לא צריך לחצות ארבעה מעברי חצייה כדי ללכת לגן".

זילבר הוסיפה כי "אנחנו בעד ציפוף, ובאזורים עם רכבת קלה וכבדה ניתן בוסט של זכויות בנייה".

לגבי המטרו המתוכנן, זילבר ציינה כי "מתוכנן מטרו בתוואי של 120 ק"מ, שאמור להגיע אל ועדות התכנון בתחילת 2019. סביב תחנות המטרו נוכל לתת זכויות באופן ניכר. אנחנו לא שומרים אצלנו זכויות בנייה ומוציאים אותן כשאנחנו רוצים. איפה שאנחנו יכולים לשחרר זכויות בנייה מהר, אנחנו עושים את זה. אבל צריכים לזכור שגם אחרי אישור התוכנית יש הליכים של רישוי בוועדות המקומיות, ערעורים וועדות ערר".