הממשלה אישרה את מינוי משה ברקת לממונה על רשות שוק ההון

ברקת שימש כיו"ר הפניקס החזקות והפניקס ביטוח וכן כדירקטור בחברות דלק • רגע לפני האישור הרשמי של הממשלה, ברקת התנצל כי פיטר נהגת, בטענה כי מדובר במרחב אינטימי, והוא מעדיף "להיות זהיר"

משה ברקת / צילום: תמר מצפי
משה ברקת / צילום: תמר מצפי

עכשיו זה רשמי: הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של משה ברקת לממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. 

ברקת (53), מכהן כיום כיועץ בכיר לגופים פיננסיים בתחום הבנקאות להשקעות, שימש כיו"ר הפניקס החזקות והפניקס ביטוח וכן כדירקטור בחברות דלק, דלק אנרגיה ואלעד אירופה. קודם לכן, כיהן ברקת כמנהל מחלקת תאגידים וכחשבונאי ראשי ברשות ניירות ערך.

ברקת הינו רואה חשבון מוסמך וד"ר למנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה, בעל תואר ראשון בחשבונאות וחקר ביצועים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני נוסף במנהל עסקים בהתמחויות מימון וביטוח.

עם מינויו ברקת כבר עבר טבילת אש ראשונה עם חשיפת העיתונאית שרון שפורר ב"מקום הכי חם בגיהנום" לפיו הוא פיטר נהגת מחשש כי יעלילו עליו תלונות אודות הטרדה מינית. את הדברים תלה כי "מדובר במרחב אינטימי ואני מעדיף להיות זהיר כי מישהו עלול להעליל עליי".

נוכח ההד הציבורי ברקת פרסם התנצלות בעניין, ואמר: "מתנצל אם דבריי פגעו במישהו, כוונתי לא הייתה לפגוע בנשים, לרבות הנהגת. לאורך תפקידיי כיבדתי וקידמתי נשים. מדובר בתפקיד המאויש במשרת אמון".