הסדר החוב המסתמן בקרדן אן.וי: מחזיקי האג"ח יקבלו כ-40% ממניות החברה

על פי הדיווח שמסרה קרדן אן.וי, סכום קרן איגרות החוב ושיעור הריבית בגינן יישארו ללא שינוי. מועד הפירעון הסופי של קרן אגרות החוב ידחה לדצמבר 2021, אבל במקביל תתחייב החברה לפעול למימוש נכסים ולשימוש בכספים התמורות לצורך פירעונות מוקדמים של איגרות החוב מסדרות א' וב'

התקדמות במו"מ להסדר חוב בחברת ההחזקות קרדן אן.וי : היום חשפה הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל אריאל חסון, את העקרונות להסדר החוב, שעל בסיסם מתנהל בחודשים האחרונים המו"מ עם נאמן האג"ח מסדרה ב' ועם נציגות מחזיקי הסדרה.

על פי הדיווח שמסרה קרדן אן.וי, סכום קרן איגרות החוב ושיעור הריבית בגינן יישארו ללא שינוי. מועד הפירעון הסופי של קרן איגרות החוב יידחה לדצמבר 2021, אבל במקביל תתחייב החברה לפעול למימוש נכסים ולשימוש בכספים התמורות לצורך פירעונות מוקדמים של איגרות החוב מסדרות א' ו-ב'. כמו כן, סוכמו מראש לוחות הזמנים למימוש אחד הנכסים.

מעבר לכך, יקבלו מחזיקי האג"ח מניות קרדן אן.וי. המניות יונפקו בשלוש מנות של 15% כל אחת מהונה המונפק של החברה במועד הנפקת כל מנה (סך הכל כ-40% מהון החברה). עם זאת, עקרונות ההסדר טרם אושרו בידי דירקטוריון קרדן אן.וי. ובידי נציגות ונאמן אג"ח א'.

עוד נקבע בעקרונות כי החברה תשלם מדי שנה ריבית של 4% בלבד למחזיקים, כאשר יתרת הריבית על האג"ח תשולם במקביל לפירעונות הקרן. עם זאת, הריבית שנדחתה מחודש פברואר השנה, תשולם במלואה במועד השלמת הסדר החוב.

במקביל, ימשיכו מחזיקי האג"ח להחזיק בבטוחות ושעבודים על נכסי החברה שקיבלו בהסדר החוב הקודם שלה, שגם הוא לא כלל תספורת, אלא דחייה בלבד במועד פירעון קרן החוב.

לקרדן אן.וי שתי סדרות אג"ח: הגדולה מהשתיים היא סדרה ב' בהיקף של 969 מיליון שקל, ואילו הקטנה מביניהן היא סדרה א' בהיקף של 399 מיליון שקל. בשנים האחרונות עסקה החברה במימוש נכסים לצורך פירעון חובותיה, אבל בתחילת 2018 נקלעה למצב של חדלות פירעון, לאחר שנכשלה בניסיונה למכור את החברה הבת (98.4%) תהל גרופ לידי קרן פורטיסימו בתמורה לכ-120 מיליון דולר. 

מאז ממשיכה קרדן אן.וי, הנמצאת עדיין בשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, בתהליך למכירת תהל, ומנהלת מגעים עם שתי חברות מסין. במקביל, מחזיקה החברה בחברת קרדן לנד צ'יינה, שעוסקת בתחום הנדל"ן בסין, וכן ב-67% ממניות אוויס אוקראינה.