הסתיימה שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטת ת"א

בסגל הזוטר של אוניברסיטת ת"א השיגו הסכם משופר בהשוואה לאוניברסיטאות בר-אילן והעברית • באוניברסיטת בן-גוריון עדיין לא הגיעו להסכמות

אוניברסיטת תל-אביב / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת תל-אביב / צילום: איל יצהר

הסתיימה השביתה באוניברסיטת תל-אביב: נציגי ההנהלה והסגל האקדמי הזוטר הגיעו למסמך עקרונות, והוא ייחתם בימים הקרובים. מארגון הסגל הזוטר מסרו כי ההסכם מהווה שיפור בהשוואה להסכם עליו חתמו הארגונים באוניברסיטת בר-אילן ובאוניברסיטה העברית.

בהסכם השכר של בר-אילן ושל העברית, שאושר על-ידי משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), סוכם תוספת שכר בשיעור ממוצע של 10.5%, מענק חד פעמי לחבר סגל, ביטחון תעסוקתי מוגבר, הגדלת הפרשות לפנסיה, הסדרת תנאי מעבר ממסלול מורה מן החוץ לעמית הוראה ועוד. בסגל הזוטר של תל-אביב ציינו כי הם הגיעו להסכם שכולל תיקון תיקון סעיפים לא חוקיים בהסכם בר-אילן ובעברית לעניין תשלום ימי מחלה, אבל וכו'.

במהלך המשא ומתן טענו בתל-אביב כי נשיא האוניברסיטה, יוסף קלפטר, שמשמש גם כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, עשה "הפרד ומשול" וניהל משא ומתן מאחורי הגב שלהם עם הסגל הזוטר באוניברסיטאות האחרות.

ההישגים אליהם הגיעו בסגל הזוטר של אוניברסיטת תל-אביב כוללים הגדלת הפרשות לפיצויים בשוטף (מ-6% ל-8.33%), הקמת קרן מעונות להורים לילדים קטנים בסכום של מאות אלפי שקלים בשנה, הגדלת המענק החד פעמי (1,800 שקל לעומת 1,500 שקל). בנוסף, האוניברסיטה התחייבה על שיפור משמעותי של תהליכי סיום ההעסקה והשקיפות.

הישגים נוספים הם: הרחבת הזכאים לביטחון תעסוקתי מוגבר - הוספת קטגוריה של 12 שנים ו-25% משרה ושיפורים נוספים שיאפשרו תחולה של כ-200 מרצים המהווים כ-20% מעמיתי ההוראה (לעומת כ-10% במקומות אחרים והצעה מקורית של כ-80 שהוצעה בתל-אביב); שיפור משמעותי לתנאי המורים במסלול המקביל - תוספות שכר של כ20% (לא קיים כלל במקומות אחרים) ועוד.

יו"ר הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל-אביב, נטלי לוי, מסרה כי "ההתגייסות המלאה והמדהימה של חברי הארגון לשביתה אפשרה לנו להתעקש ולשנות את הסעיפים הבעייתיים עליהם חתמו בעברית ובבר-אילן".

בארגון הסגל הזוטר של אוניברסיטת בן-גוריון מיהרו להגיב על ההסכם שאליו הגיעו עמיתיהם בתל-אביב. יו"ר הארגון, עמית שמרת, מסר: "בימים האחרונים איש לא שומע את הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון, שהחליטה לבטל את פגישת המשא ומתן האחרונה בראשית השבוע, ומאז לא נשמע קולה. ציבור עצום של סטודנטים וציבור רב של מרצים מן הסגל הזוטר, משלמים את מחיר ההפקרות הזו. ההסכם שהגיע אליו הסגל באוניברסיטת תל-אביב מוכיח שעם רצון טוב, הכל אפשרי".