חוות-דעת חיובית של סיטרון על טסלה הקפיצה את המניה ב-12.7%

חברת המחקר סיטרון, שבאופן מוצהר מחפשת מניות שלדעתה מוערכות ביתר, מספקת דעה חיובית על הרכב ממודל 3 של טסלה • סיטרון: "בזמן שכולם עסוקים באיך אילון מאסק מעשן עשבים - הוא מעשן את התעשייה כולה"

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים, טסלה , בניהולו של אילון מאסק, זינקה במסחר היום (ג') ב-12.7% כנגד המגמה השלילית בוול סטריט. 

העלייה החדה במניה מגיעה על רקע חוות-דעת שסיפקה חברת סיטרון, חברת המחקר שבאופן מוצהר מחפשת מניות שלדעתה מוערכות ביתר, ומפרסמת עליהן המלצות שליליות. זו האחרונה דווקא מצאה כי הרכב ממודל 3 של טסלה הוא "להיט מוכח".

בתוך כך, טסלה הקדימה את מועד פרסום הדוחות לרבעון השלישי - למחר. האנליסט אנדרו לפט, מחברת המחקר סיטרון, אמר כי הוא מהמר על המניה לקראת פרסום הדוחות. 

בשנתיים האחרונות לפט החזיק בפוזיציית 'שורט' (הימור נגד עליית המניה) על טסלה. היום הוא משנה את דעתו אך בכוונתו עדיין לתבוע את טסלה ואת היו"ר לשעבר אילון מאסק בגין אספקת מידע כוזב. נזכיר כי מאסק פרסם בטוויטר כי בכוונתו לשקול להפוך את החברה לפרטית. הפרשה נסגרה בהסכם פשרה במסגרתו מאסק נקנס ב-20 מיליון דולר ופינה את תפקיד היו"ר. 

"סיטרון מחזיקה בפוזיציית לונג על טסלה כאשר מודל 3 של החברה הוא להיט מוכח בעוד רבים מסימני האזהרה על טסלה נמצאו כלא משמעותיים", כתב לפט.

"טסלה הורסת את התחרות בענף", הסביר לפט באמירה שמדגישה את החוזקה של טסלה בתעשיית הרכבים החשמליים. "לא רק שטסלה לוקחת לקוחות מ-BMW ומרצדס אלא גם מטויוטה והונדה, כמו קסם, בזמן שכולם עסוקים באיך אילון מאסק מעשן עשבים - הוא מעשן את התעשייה כולה", הוסיף לפט.

לדבריו, "מתברר כי טסלה היא החברה היחידה שיכולה למעשה גם לייצר וגם למכור רכבים חשמליים".