מנכ"ל משרד התקשורת רוצה סיב אופטי בכל בית בתוך 5 שנים. זה לא ריאלי

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, חדור מטרה • הוא רוצה להשלים פרישת סיבים לכל בית בישראל כבר בחמש השנים הקרובות • אבל בכלל לא בטוח שסיבים אופטיים הם הפתרון

נתי כהן  / צילום:  איל יצהר
נתי כהן / צילום: איל יצהר

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, הופיע השבוע בפני וועדת ביקורת המדינה של הכנסת. כהן הגיע לדיון אודות דוח מבקר המדינה שחשף את הליקויים בעבודת הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת על בזק ורפורמת השוק הסיטונאי. הוא דיבר על תיקון הליקויים שהתגלו בדוח. כהן הוסיף כי המשרד מגבש שימוע לקראת פרסום מדיניות המשרד בנושא פרישת הסיבים שלזכותו יש לומר שהוא מאוד חדור מטרה.

בין היתר, אמר מנכ"ל המשרד כי שהוא רוצה להשלים פרישת סיבים לכל בית בישראל כבר בחמש השנים הקרובות. כל הערכות מדברות על כך שמדובר בציפייה לא ריאלית. חשוב לקבוע מדדים לפרישה הדרגתית, כפי שקבע המשרד לסלקום ו-IBC (שם לא הייתה שום בעיה להתגמש), עם איזון בין הפריפריה למרכז.

בסופו של דבר בזק והוט חייבות למכור את השירות בזרעית שבצפון באותו מחיר כמו בתל אביב, רק שהעלות לפריסה במגדל יוקרה במרכז תחזיר את עצמה בתוך זמן סביר, ואילו בית פרטי בפריפריה ספק אם בכלל. יש אפשרויות טכנולוגיות למהירויות גבוהות יותר ממה שאנחנו מכירים היום שאינן יקרות כמו סיבים אופטיים. בטווח הקצר, אפשר וצריך לשים אותן על השולחן ולא להתעקש על שירות אוניברסלי של סיבים אופטיים.