למרות התקלות: מכבי האש העניקו לקו הרכבת המהיר לירושלים היתר לעוד שנה

מדובר בהיתר זמני להפעלת קו הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג • "ההיתר ניתן לאחר שנערכו ביקורות ולאחר קבלת אישורים ומסמכים מרכבת ישראל"

כריית מנהרה בקו הרכבת המהיר לירושלים צילום: Easy n
כריית מנהרה בקו הרכבת המהיר לירושלים צילום: Easy n

מכבי האש האריכו את היתר ההפעלה לקו הרכבת המהיר מירושלים לנתב"ג בעוד שנה. יצוין שגם הפעם מדובר בהיתר זמני כיוון שהרכבת עדיין חייבת ולהתקין מצלמות במנהרות וכן להמציא אישור על התאמת המפוחים לתקן.  

מפקד מחוז ירושלים טפסר משה סויסה חתם לפני זמן קצר על היתר זמני לשנה להפעלת קו הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג. על פי הכבאות וההצלה, "ההיתר ניתן לאחר שנערכו ביקורות ולאחר קבלת אישורים ומסמכים מרכבת ישראל ובהמשך לדיווח של רכבת ישראל כי הליקויים שנמצאו בביקורת האחרונה תוקנו במלואם".

עוד צוין כי "השימוש בקו הרכבת ייעשה באמצעות רכבת חשמלית בלבד ללא צירוף קטר דיזל. באחריות רכבת ישראל לתחזק את מערכות הבטיחות בקו באופן שוטף ולדווח לרשות הכבאות על כל תקלה שתתגלה בהן".

פתיחת הקו המהיר בין ירושלים לתל-אביב שמגיע בשלב זה רק עד נתב"ג לוותה בלא מעט קשיים, וכזכור האישורים להפעלתו ניתנו על ידי המשטרה וכוחות הכיבוי וההצלה ברגע האחרון - יומיים לפני פתיחת הקו להרצה. האישור מכבי אש ניתן אז לחודש בלבד והיה כפוף להשלמת התיקונים הנדרשים, שכאמור הושלמו במלואם.

מאז שנפתח הקו המהיר, אירעו בו לא מעט תקלות, במהלכן הופסקה תנועת הרכבות למספר שעות כל פעם. לפני שבוע נתקעה הרכבת המהירה שעשתה את דרכה מנתב"ג לכיוון ירושלים בתוך אחת המנהרות ועליה היו כ-150 נוסעים. הרכבת חולצה כאשר חובר אליה קטר הכוננות, והנוסעים הוחזרו לתחנה ממנה יצאו כעבור שעתיים.

נזכיר כי הקו המהיר הושק לציבור הנוסעים לפני חודש. הקו היה אמור לחבר בין תל-אביב לירושלים בנסיעה בת 29 דקות בלבד החל מערב סוכות. הוא אכן נפתח במועד עליו הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, אך באופן חלקי בלבד ומגיע בשלב זה עד נתב"ג, עקב אי-השלמת עבודות התשתית בחלקו השני (בין נתב"ג לתחנת תל-אביב ההגנה).