מיקרוסופט מכה את הציפיות: צמיחה של 19% בהכנסות

הכנסות החברה עומדות על 29.1 מיליארד דולר, והרווח המותאם למניה עומד על 1.14 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 96 סנט למניה • למרות התוצאות הטובות, מניית מיקרוסופט נפלה 3% לאחר ההכרזה

פול אלן / צילום: רויטרס
פול אלן / צילום: רויטרס

חברת מיקרוסופט  דיווחה הערב (ד') על תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הראשון של 2019 מיד עם תום המסחר בוול סטריט.

הכנסות החברה עומדות על 29.1 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 27.92 מיליארד דולר. ההכנסות בשנה שעברה עמדו על 24.54 מיליארד דולר ומדובר בצמיחה של 19%.

הרווח המותאם למניה עומד על 1.14 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 96 סנט למניה, ועלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. רווחי החברה לרבעון זה הם 8.8 מיליארד דולר, עליה של 34% לעומת רווחיה לפני שנה שעמדו על 6.58 מיליארד דולר.

למרות התוצאות הטובות, מניית מיקרוסופט נפלה 3% לאחר ההכרזה.

הצמיחה מהכנסות מחשוב הענן של מיקרוסופט, אזור, עמדה על 76%, מתחת לציפיות האנליסטים לצמיחה של 78% ומתחת לצמיחה השנתית ברבעון המקביל בשנה שעברה שעמדה על 89%. הכנסות אזור היו מנוע צמיחה מרכזי עבור החברה בשנים האחרונות, אך לפי אנליסטים, גודלו של העסק היום מקשה על צמיחה באותו סדר גודל. לשם השוואה, עסק הענן של אמזון, שהוא המוביל בשוק, צמח ב-49% ברבעון הקודם להכנסות של 6.11 מיליארד דולר.

הכנסות הרשת החברתית המקצועית לינקדאין צמחו ב-33% ברבעון הנוכחי, מעל ציפיית האנליסטים לצמיחה של 32% בהכנסות.

מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, אמר כי "התחלנו את השנה הפיסקלית 2019 בצורה נהדרת, כתוצאה מהחדשנות שלנו והאמון שלקוחותינו רוחשים לנו בהתנעת הטרנספורמציה הדיגיטלית. אנחנו מתרגשים לעזור ללקוחותינו לבנות את היכולת הדיגיטלית לה הם זקוקים כדי לשגשג ולצמוח, עם מודל עסקי שמקושר באופן יסודי להצלחה שלהם".