דוחות גוגל: אלפאבית היכתה את התחזיות, אולם הכנסותיה אכזבו את האנליסטים

רווחי אלפאבית למניה עומדים על 13.06 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווחים של 10.42 דולר למניה • הכנסות אלפאבית לרבעון זה עומדות על 33.74 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים • מניית גוגל ירדה ב-5%

סונדר פיצ‘אי מנכ“ל גוגל / צילום: רויטרס
סונדר פיצ‘אי מנכ“ל גוגל / צילום: רויטרס

בצל החשיפה על פיטורי 48 עובדים בשל הטרדות מיניות בשנתיים האחרונות בגוגל, דיווחה הערב חברת האם של גוגל, אלפאבית , על תוצאות כספיות מעורבות לרבעון השלישי של 2018.

רווחי אלפאבית למניה עומדים על 13.06 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווחים של 10.42 דולר למניה. בשנה שעברה רווחיה למניה עמדו על 9.57 דולר.

הכנסות אלפאבית לרבעון זה עומדות על 33.74 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 34.04 מיליארד דולר, ועלייה מהכנסות של 27.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה עומד על 9.1 מיליארד דולר, בהשוואה ל-6.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

בסך הכל הכנסות אלפאבית צמחו ב-21% משנה לשנה, כשכרגיל עסק המודעות של גוגל סיפק את רוב ההכנסות - 28.95 מיליארד דולר, עלייה של 18.4% משנה שעברה. הכנסותיה ה"אחרות" של גוגל, שכוללות את עסק הענן, מכירות חומרה וחנות גוגל פליי עומדות ברבעון זה על 4.6 מיליארד דולר, צמיחה של 25.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בו עמדו על 3.5 מיליארד דולר.

רות פורת, סמנכ"לית הכספים של אלפאבית אמרה כי "לעסק שלנו ממשיך להיות מומנטום גלובלי חזק, אותו מובילים שירות החיפוש והמוצרים הרבים שלנו שעוזרים למיליארדי אנשים מדי יום". מניית גוגל ירדה ב-5% בעקבות הכרזת התוצאות הכספיות.

החודש גוגל הודיעה על מספר מכשירים חדשים מתוצרת החברה, בהם הסמארטפון פיקסל 3. לאחרונה החברה גם הודיעה כי תתחיל לחייב יצרניות סמארטפונים אחרות עבור התקנה של אפליקציות החברה במכשירי אנדרואיד, כדי לעמוד בהוראת האיחוד האירופי שלא לקשור את השימוש בחיפוש ובאפליקציות במכשירי אנדרואיד. המהלך עלול להביא לירידה במספר המשתמשים בחיפוש של גוגל שנחשפים למודעות, אך ייתכן גם שההכנסות מהיצרניות שיתקינו את האפליקציות תמורת תשלום יפצו על ההפסדים האלה.

לאחרונה מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי הגן על רצון החברה לחקור אפשרות של פיתוח מנוע חיפוש עבור השוק הסיני, למרות ביקורת שהחברה ספגה מעובדים, ארגונים ומחוקקים בארה"ב בשל הפגיעה האפשרית בזכויות אדם בשל הפעלת מנוע חיפוש מצונזר. ההתרחבות לסין עשויה לסייע לגוגל להצמיח את עסק המודעות שלה לשוק חדש ועצום של משתמשי אינטרנט. גוגל ספקה לאחרונה ביקורת מצד מחוקקים גם בעקבות פירצת אבטחה בגוגל פלוס, עליה דיווחה רק מספר חודשים לאחר שקרתה.