מנכ"ל גוגל: 48 עובדים בגוגל פוטרו בעקבות הטרדות מיניות בשנתיים האחרונות

כך נחשף באימייל ששלח מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, לעובדי החברה • המייל נשלח בעקבות תחקיר של "ניו-יורק טיימס", בו נטען כי מספר בכירים בגוגל, בהם יוצר אנדרואיד אנדי רובין, קיבלו הגנה מהחברה מהאשמות בהטרדה מינית ואף קיבלו סכומי כסף גבוהים כדי לעזוב את החברה • לטענת פיצ'אי, איש מהעובדים שפוטרו לא קיבלו על כך חבילת הטבות

סונדאר פיצ'איי./ צילום:רויטרס
סונדאר פיצ'איי./ צילום:רויטרס

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, שלח אימייל לעובדי החברה בו הודה כי 48 עובדים בגוגל פוטרו בעקבות הטרדות מיניות בשנתיים האחרונות, 13 מתוכם, לדבריו, היו בדרגות מנהלים בכירים ומעלה. האימייל פורסם ע"י אתר CNBC, ונשלח לעובדים בעקבות תחקיר של "ניו-יורק טיימס", בו נטען כי מספר בכירים בגוגל, בהם יוצר אנדרואיד אנדי רובין, קיבלו הגנה מהחברה מהאשמות בהטרדה מינית ואף קיבלו סכומי כסף גבוהים על מנת לעזוב את החברה.

פיצ'אי ציין באימייל כי יש כלים חדשים בגוגל בהם העובדים יכולים להשתמש כדי לדווח על הטרדה מינית, ושהם יכולים גם לדווח על הטרדה באופן אנונימי. הוא הוסיף שאיש מהעובדים שפוטרו לא קיבלו על כך חבילת הטבות. על האימייל חתומה גם איילין נוטון, סגנית נשיא בגוגל לענייני אנשים.

"הסיפור ב'ניו-יורק טיימס' היה קשה לקריאה. אנחנו מוודאים ברצינות שאנו מספקים מקום עבודה בטוח. אנחנו רוצים להבטיח לכם שאנו בודקים כל תלונה על הטרדה מינית או התנהגות לא נאותה, חוקרים אותה ופועלים בהתאם. אנחנו תומכים ומכבדים את מי שהתלוננו והשמיעו קול בנושא. אנחנו מחוייבים לוודא שגוגל היא מקום עבודה בו אתם יכולים להרגיש בטוחים לעשות את העבודה הטובה ביותר שלכם, ובו יש השלכות רציניות למי שמתנהג בצורה לא נאותה" כתב פיצ'אי.