גמידה סל גייסה 50 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק

חברת הטיפול בסרטן יצאה לגייס עד 60 מיליון דולר לפי שווי של כ-275 מיליון דולר "לפני הכסף", ובפועל גייסה את ה-50 מיליון דולר שלהם הזדקקה, אך במחיר של 165 מיליון דולר לפני הכסף

חברת הטיפול בסרטן, גמידה סל, השלימה את הנפקתה בנאסד"ק אתמול בלילה. החברה יצאה לגייס 50-60 מיליון דולר, לפי שווי של כ-275 מיליון דולר "לפני הכסף", ובפועל גייסה את ה-50 מיליון דולר שלהם הזדקקה, אך במחיר נמוך יותר - 165 מיליון דולר לפני הכסף ו-215 מיליון דולר אחרי הכסף.

בעלי מניות בחברה, כולל תאגיד נוברטיס שהוא בעל המניות הגדול בחברה (21% לפני ההנפקה), וחברת אקסס מדיקל של לן בלווטניק, שהיה עד כה מושקע בחברה דרך כלל ביוטכנולוגיה (18% לפני ההנפקה) השתתפו בהנפקה בסכום גבוה.

חתמי ההנפקה הם BMO Capital Markets ו-RBC Capital Markets. החתמים המשניים הם נידהם ואופנהיימר.

בעלי המניות העיקריים בחברה טרם ההנפקה היו נוברטיס (21%), אלביט מדיקל וכלל ביוטכנולוגיה (כל אחד 18%), שביט קפיטל (כ-13%), קרן IHCV, המחזיקה 11.3%, וקרן סמארטמיקס (10%), שבשליטת קרן VMS מהונג קונג.

נוברטיס, שבעבר רצתה לקנות את גמידה סל אך ויתרה על כך, מקפידה לתחזק את חלקה, ככל הנראה כדי לשמור על האפשרות לרכוש את החברה בעתיד.

גמידה סל, המנוהלת על-ידי ד"ר ג'וליאן אדמס, מפתחת מוצרים מבוססי תאי גזע, והמוצר הראשון שלה, NiCord, מיועד לטיפול בסרטן הדם. המוצר עבר בהצלחה את שלב I/II של הניסויים הקליניים, שבו נמצא כי הוא משפר את מהירות קליטת השתל בחולים שעברו תהליך של הרס מערכת החיסון ושיקומה מחדש באמצעות השתלת דם טבורי.

בניסוי, שכלל 36 חולים, נקלט השתל תוך 21 ימים בממוצע, כחצי מן הזמן הממוצע לקליטת שתל מדם טבורי המוכר בספרות המקצועית. גמידה סל כבר נמצאת במהלך ניסוי שלב III במוצר, ומצפה לתוצאות ב-2019.