עובדי חברת נס טכנולוגיות השביתו את שירותי תמיכת המחשוב בביה"ח הדסה

לטענת העובדים, הנותנים שירותי תמיכת מחשבים, מתקיים "ניסיון של נס לפעול באופן לא חוקי, ולהחליף את עבודתם של העובדים הנוקטים בעיצומים בעזרת עובדי קבלן" • דוברת הדסה: "הנהלת הדסה מצטערת על החלטת עובדי חברת נס, שבלי קשר להיותם צודקים או לא, פוגעים במטה לחמם"

עובדי נס טכנולוגיות המוצבים בבית חולים הדסה / צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי נס טכנולוגיות המוצבים בבית חולים הדסה / צילום: דוברות ההסתדרות

עובדי חברת המחשבים נס המוצבים בבית החולים הדסה הפסיקו הבוקר את כל שירותי תמיכת המחשבים בבית החולים, לנוכח מה שהם מכנים "ניסיון של נס לפעול באופן לא חוקי, ולהחליף את עבודתם של העובדים הנוקטים בעיצומים בעזרת עובדי קבלן". העובדים החליטו על החרפת המאבק, המתנהל כבר מספר שבועות, ועד שעות הצהריים היום תופסק כל פעילות התמיכה לטיפול בתקלות וקריאות שירות, הן בטלפון והן על ידי טכנאי המחשוב. ועד העובדים וההסתדרות הקימו ועדת חריגים כדי לתת מענה לטיפול בתקלות קריטיות שיש בהם בכדי סכנת חיים.

בהנהלת הדסה החליטו בתגובה על הכנסת עובדים חיצוניים להחלפת השובתים. דוברת הדסה הדר אלבוים אמרה: "למרות הניסיון של עובדי המחשוב של חברת נס לשבש את העבודה בבית החולים, על רקע סכסוך עבודה מול הנהלת נס, בבית החולים הדסה נערכים לגיבוי של עבודתם של עובדים אלו. מדובר בתמיכה שתבוצע על ידי טכנאים עובדי הדסה ואף טכנאים חיצוניים, כל זאת למניעת פגיעה בעבודה השוטפת בבית החולים, שהיא כידוע פעילות העוסקת בהצלת חיי אדם ואין להפסיקה או לפגוע בה. הנהלת הדסה מצטערת על החלטת עובדי חברת נס, שבלי קשר להיותם צודקים או לא, הם פוגעים במטה לחמם שכן הדסה שאינה יכולה להישאר ללא תפעול מלא של מערך המחשוב, והיא נאלצת לצאת ולחפש נותני שירותים אחרים".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר כי הדסה דורשת מנס עמידה בהסכם הספקת השירותים שנחתם ביניהן וכתוצאה מכך נס מכניסה עובדים חיצוניים שלא כחוק להחלפת השובתים. חלוצי אמר: "אנחנו נפעל באמצעים משפטיים כנגד הצעדים הלא חוקיים. השיבושים ימשכו גם בימים הבאים, וכל יום נחליט עליהם לפי הצורך. בהנהלת נס יש אגו קשה לפיצוח. במקום לשבת ולדבר איתנו, הם מנסים להכניס עובדים חיצוניים אבל אם לא יצליחו".
בחברה נס סירבו להתייחס לטענה על הפרת חוק כביכול מצידם והסתפקו בתגובה קצרה: "העבודה מתנהלת כסדרה בכלל אתרי נס, לרבות הדסה".

עובדי נס מנהלים מאבק ארוך מול הנהלת החברה, והמשא ומתן בין הצדדים לא מתקדם למרות ההנחיה מבית הדין לעבודה. עובדי המחשוב בהדסה הועסקו בעבר כעובדים של בית החולים, אך הפכו לעובדי קבלן לפני כשנתיים. העובדים טוענים כי תנאי עבודתם הורעו והם עובדים בתנאים בטיחותיים ותברואתיים לקויים. ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, ולאחר שתם פרק הצינון, החלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים. סכסוך העבודה חל גם בקרב עובדי נס בעיריית ירושלים, ושם מתכוונים העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים לאחר הבחירות המקומיות השבוע.