ישראל קנדה במו"מ מתקדם לרכישת חלקה של יורוקום בפרויקט מידטאון ת"א תמורת כ-150 מיליון שקל

לצד הניסיון לרכישת חלקה בפרויקט מידטאון של יורוקום, מנסה חברת הנדל"ן שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר גם לרכוש 57% מהזכויות ב"בית יורוקום" ברמת גן • יורוקום נדל"ן של שאול אלוביץ' נמצאת בכינוס נכסים

ברק רוזן (מימין) ואסי טוכמאייר, בעלי השליטה בישראל קנדה / צילום: איל יצהר
ברק רוזן (מימין) ואסי טוכמאייר, בעלי השליטה בישראל קנדה / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן ישראל קנדה  שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר מתקדמת במהלך ההשתלטות שלה על נכסי יורוקום נדל"ן של שאול אלוביץ', הנמצאת בכינוס נכסים. היום דיווחה החברה על מו"מ מתקדם שהיא מנהלת לרכישת חלקה של יורוקום נדל"ן (37.5%) בפרויקט מידטאון בת"א, תמורת כ-150 מיליון שקל.

ישראל קנדה, המחזיקה כיום בחלק דומה (37.5%) בפרויקט מגדלי המשרדים והמגורים המדובר, פועלת כבר זמן לא קצר להגדיל את חלקה בו באמצעות רכישת החזקותיה של יורוקום. כבר באפריל פנתה החברה, יחד עם חברת אלקטרה, השותפה הנוספת בפרויקט, לבית המשפט, בבקשה לקבלת סעד הצהרתי, שלפיו הן זכאיות לרכוש החזקות אלה.

פרויקט מידטאון, הממוקם בדרך בגין (סמוך לשדרות שאול המלך) שבמרכז תל אביב, כולל שני מגדלים, האחד מיועד למשרדים והשני למגורים, והוא נחשב לאחד הפרויקטים הבולטים של ישראל קנדה.

מתמודדת על בית יורוקום ברמת גן

לצד מהלכיה לרכישת חלקה של יורוקום במידטאון, מנסה ישראל קנדה לרכוש את עיקר הזכויות (57%) ב"בית יורוקום", הממוקם סמוך למתחם הבורסה ברמת גן, אבל נדרשת להתמודד עם יתר בעלי הזכויות על הנכס.

ישראל קנדה כבר חתמה על הסכם רכישה בהיקף של 66 מיליון שקל מול כונס הנכסים ביוני. בהמשך ירדה העסקה מהפרק בשל זכות הסירוב של שותפיה של יורוקום בנכס, ולאחר מכן חזרה לידי ישראל קנדה, בשל חוסר יכולתם של השותפים לדאוג למימון הרכישה.

בחודש שעבר עדכנה ישראל קנדה, כי אחד מבעלי זכויות המיעוט על הנכס הגיש בקשה לצו מניעה זמני לעסקה, ומאז לא עדכנה בנושא.

מדובר בבניין משרדים בן ארבע קומות, הממוקם ברחוב דב פרידמן מספר 2 ו-4 ברמת גן, בשטח כולל של כ-2,000 מ"ר, המשמש כיום את הנהלת קבוצת יורוקום. ואולם, שטח זה מגלם אפסייד משמעותי, משום שעל פי התוכניות, ניתן להקים עליו מגדל משרדים בשטח של 30 קומות, וככל הידוע, ישראל קנדה מתכננת להגדילו עד ל-50 קומות.

עיקר פעילותה של ישראל קנדה, שבשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן, מתרכז בהקמת פרויקטים למגורים וניהול קבוצות רכישה בלב גוש דן, ובשנים האחרונות היא אחת מהחברות הבולטות בתחום. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-750 מיליון שקל, אחרי שמנייתה נשחקה בכ-20% מתחילת השנה.