סקר: 92% מעדיפים שהמועמד המקומי יתמקד בעתיד הרשות

סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מעלה כי רוב מוחץ (92%) מעדיף מועמד עם תפיסה יסודית וראייה ארוכת טווח, לעומת איש ביצוע לטווח הקצר או עסקן פוליטי • באופן כללי, צפוי לפי הסקר שיעור הצבעה די גבוה ו-75% מהתושבים אמרו שהם מתכוונים להצביע

בחירות לרשויות המקומיות 2018 / צילום: שלומי יוסף
בחירות לרשויות המקומיות 2018 / צילום: שלומי יוסף

השיח האסטרטגי ברשויות המקומיות נמצא בחיתוליו, אך מה שיכול להוביל עוד מועמדים לדבר על הנושאים הללו הוא העניין של התושבים בהם. סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מעלה כי רוב מוחץ (92%) מעדיף מועמד עם תפיסה יסודית וראייה ארוכת טווח, לעומת איש ביצוע לטווח הקצר או עסקן פוליטי.

באופן כללי, צפוי לפי הסקר שיעור הצבעה די גבוה ו-75% מהתושבים אמרו שהם מתכוונים להצביע. 15% נוספים אמרו שהם טרם החליטו. הסקר הוא אינטרנטי ובוצע לפני כשבועיים בקרב 1,020 גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. הסקר מציג מה בוחנים הבוחרים אצל המועמדים - כך, 69% סבורים כי המועמדים ביישוב המגורים שלהם הוא בעל חזון אמיתי לפיתוח העיר לטווח הארוך, 64% סבורים כי למועמדים הם בעלי יכולת להבין את הצרכים המשתנים של תושבי העיר מכל המגזרים.

הבוחרים מביעים אמון במועמדים
 הבוחרים מביעים אמון במועמדים

מי שיזם את הסקר זאת יוזמת ישראל 2048-עתיד משותף. רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור ששותפה ביוזמה, אמר: "רצינו לבדוק כמה חשוב לציבור בישראל מנהיגים שמסתכלים על חשיבה עתידית, ביחס לפתרונות של בעיות מיידיות והאם הם מוכנים לשלם על כך מחיר בטווח הקרוב. אנחנו שמחים לראות שזה נכנס לסט השיקולים של רוב האנשים, וגם שראשי הרשויות, לפחות יותר מאשר בעבר, מבינים שצריך להציג גם חזון ואסטרטגיה. תוצאות הסקר הפתיעו אותנו. תמיד התחושה בישראל היא שמדברים על הכאן ועכשיו, אבל מתחיל שינוי בדעת הקהל. אנשים מבינים שאם היינו חושבים למשל על עתיד התחבורה לפני 30 שנה, היינו היום במצב אחר לגמרי".