נעילה חיובית בבורסת ת"א; מניית טאואר התרסקה ב-18.4%

מניית אל על עלתה בכ-2% לאחר שחתמה על הסכם היסטורי עם הטייסים • נייר חדרה פרסמה דוחות ותחלק דיבידנד של 100% מהרווח הנקי • מנועי בית שמש תרכוש את חישולי כרמל ב-58.5 מיליון דולר • הדולר עלה ב-0.08% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.704 שקלים

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. כך, מדד ת"א-35 עלה ב-0.12%, מדד ת"א-125 הוסיף 0.17% ות"א-בנקים סיים עם עלייה של 0.5%. ת"א-טכנולוגיה ירד ב-0.37% ות"א-ביומד איבד 0.24%. 

מניות אופקו , בזק  וטבע  בלטו בעליות בת"א-35. בירידות בלטו טאואר , ישראמקו  ודלק קידוחים יהש .

מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.47 מיליארד שקל. באג"ח הוא עמד על 3.26 מיליארד שקל.  

16:25

מדדי המניות בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים, כשהמדדים בוול סטריט רושמים פתיחה חזקה ובאירופה פרישתה של אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, מראשות מפלגתה - מקפיצה את המדדים. 

מדד ת"א-35  עולה 0.7%, מדד ת"א 90 מטפס 0.6% ומדד הבנקים  עולה 1%. 

טאואר  מתרסקת ב-17% אחרי הדוחות ומרכזת את המחזור הגבוה בשוק; כיל  עולה 2.2%, טבע  קופצת 2.5% ובזק  מנזקת 3.5%.

היום עלה הדולר  ב-0.08% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.704 שקלים. האירו  טיפס ב-0.131% ושערו היציג נקבע על 4.21 שקלים.

כפי שפרסמנו בסקירת המט"ח היומית של "גלובס", לפי דוח של חטיבת המחקר של בנק ישראל, ברבעון השלישי השנה השקל התחזק מול הדולר בשיעור של 0.6%. 

13:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות שהולכות ומתחזקות, כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.7%, ת"א 90 קופץ 0.8% ומד הבנקים מטפס ב-1.2%.

מניית טאואר מתרסקת ב-18% לאחר הדוחות ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה. מניית כיל עולה 2.3%, לאומי עולה 1.1%, ומניית אל על קופצת 2.3% על רקע הסכם שנחתם בין ההנהלה לטייסים.

מעבר לים, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת, כאשר החוזים על מדד הנאד"ק עולים 1.2%. 

באירופה המדדים נסחרים בעליות, כאשר מדד הדאקס מזנק ב-2% ברקע להודעה של קנצלרית גרמניה לפיה היא לא תתמודד על ראשות המפלגה.

בהראל פיננסים התייחסו בסקירתם השבועית לגל ירידות השערים החד שאחז בשווקים בשבוע שעבר, בהובלת השוק האמריקאי, וציינו כי "התנודתיות בשווקים, יחד עם הבחירות המתקרבות, הנתונים הכספיים המעורבים והחשש מפני ההתפתחויות הפוליטיות - כל אלה מובילים לירידה בתיאבון לסיכון אצל המשקיעים. נכון לעכשיו, אנחנו מעדיפים להתמקד בנכסים איכותיים, על פני נכסים המבטאים 'חלומות' וצמיחה חזקה".

עוד ממליצים שם "לא לנסות לתזמן את השוק, לא להיות 'אמיץ' בכניסה לשוק ולא ב'בריחה' מהשוק. כמו כן אנו רואים כי מחירי המניות בישראל אטרקטיביים יחסית למחירי המניות בארה"ב".

עוד עולה מהנתונים שהציגו בהראל פיננסים כי קרוב ל-80% מהחברות האמריקאיות שפרסמו את דוחותיהן הכספיים לרבעון השלישי של השנה "היכו את התחזיות - שיעורים דומים לשנים קודמות". יחד עם זאת, לפי הראל פיננסים, "פספוסים של החברות הגדולות בשורת ההכנסות, לצד חשש לגבי המשך הצמיחה בעולם בעקבות מלחמת הסחר, ותנודתיות גבוהה, גוררים תגובות חזקות על כל טעות - במיוחד אם נוסיף לכך את העובדה ש-30% מהחברות עדכנו את תחזיות ההכנסות שלהן כלפי מטה".

לגבי המתרחש בשוק החוב ציינו כי "לראשונה מאז תחילת ירידות השערים, ראינו גם את המרווחים של האג"ח הקונצרניות נפתחים בכל רמות הדירוג, מה שמצביע על רמת חששות גבוהה יותר, אך העלייה היא בשיעורים יחסית מתונים".

לגבי השוק המקומי ההמלצה בהראל פיננסים היא על "מח"מ קצר ואג"ח קונצרני בדירוג גבוה, לאור התנודתיות הרבה בשווקים ופתיחת המרווחים. חשיפה לצמודי מדד בשיעור של 50% נראית לנו ראויה יחד עם חשיפה מסוימת לדולר, במטרה להגן על התיק מפני עלייה בתנודתיות וכדי ליהנות מתשואה שוטפת גבוהה, ללא סיכון מח"מ או סיכון אשראי".

11:30

מדדי ת"א-35  ות"א-125  עולים בשעה זו ב-0.6%. מדד התקשורת והטכנולוגיה  קופץ, מדד הבנקים  רושם עליות גם הוא.

חברת השבבים ממגדל העמק, טאואר , דיווחה היום על תוצאות הרבעון השלישי של השנה ואכזבה את המשקיעים כשפספסה את התחזיות המוקדמות, גם ברווח וגם בהכנסות. אם לא די בכך, החברה סיפקה צפי מאכזב להמשך השנה. מניית טאואר הגיבה בירידות חדות בתל אביב.

מניית אל על  מטפסת לאחר שהבוקר דיווחה על הסכם שנחתם מול נציגות העובדים וההסתדרות הנוגע לטייסי החברה.

אנרג'יאן  היוונית, בעלת המאגרים "כריש" ו"תנין" פתחה הבוקר את יום המסחר הראשון שלה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. זאת, במסגרת רישום כפול - החברה נסחרת ב לונדון מאז מרץ 2018.

בולטות בעליות בי קומיונקיישנס  שמזנקת היום, נייר חדרה , תדיראן הולדינגס , בזק , פרטנר , סלקום , חברה לישראל , כיל , ביוטיים  וכלל עסקי ביטוח .

בולטות בירידות ספאנטק , קמטק , קליל  ומיטרוניקס .


09:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נפתחו בעליות, כאשר מדד ת"א 35 מטפס 0.3%, ת"א 90 עולה 0.2% ומדד הבנקים עולה 0.4%. 

מניית בית שמש  מזנקת ביותר מ-11% לאחר שדיווח על הסכם, מניית טאואר עולה 0.7% לקראת פרסום הדוחות.

9:00

חברת מנועי בית שמש  שבשליטת קרן פימי דיווחה היום על הסכם לרכישת חברת חישולי כרמל תמורת 58.5 מיליון דולר. כחלק מהעסקה מתקשרת חישולי כרמל בהסכם עם פראט אנד ויטני בהיקף של כ-360 מיליון דולר ל-10 שנים.

חברת התעופה אל על דיווחה הבוקר על הסכם שנחתם מול נציגות העובדים וההסתדרות הנוגע לטייסי החברה. לדברי אל על, "ההסכם אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה העסקיות של החברה".

נייר חדרה  פרסמה דוחות לפיהן החברה רשמה רווח נקי של 20 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח נקי של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה החליטה על חלוקת 100% מהרווח הנקי המצטבר בשנת 2018 כדיבידנד; מחלקת הרבעון עוד 25 מיליון שקל כך שמתחילת השנה חילקה דיבידנד בהיקף כולל של 95 מיליון שקל.

06:45

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ייפתח לאחר נעילה חיובית אתמול, וזאת למרות הירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בבורסות וול סטריט. 

מדד ת"א-35  ננעל ללא שינוי מהותי ומדד ת"א-90  טיפס 0.4%. מדד הביומד איבד 0.85%.

מדד הבנקים עלה ב-0.6%. מניית לאומי  עלתה ב-0.1% וזאת כשברקע מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, והיו"ר ברודט, ענו הבוקר לשאלות ועדת החקירה הפרלמנטרית להסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים. מניית פועלים  עלתה ב-0.8%. מניית מזרחי טפחות  עלתה 1.6%.

 טבע  איבדה 2.2%, פריגו  איבדה 1.6%, נייס  איבדה 2%.

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  קפצו 5% ו-3.2% בהתאמה, לאחר הודעת סלקום על עליית מחירים.