מטוס בואינג של חברת התעופה האינדונזית ליון אייר עם 188 נוסעים התרסק סמוך לג'קרטה

המטוס איבד קשר עם בקרי הטיסה זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה בבירת אינדונזיה • זהו דגם חדש של מטוס בואינג, שנכנס לשימוש באוגוסט • לחברת התעופה היסטוריה של התרסקויות

מטוס של חברת התעופה lion air / צילום: רוטירס
מטוס של חברת התעופה lion air / צילום: רוטירס

מטוס בואינג של חברת התעופה Lion Air האינדונזית, שעל סיפונו היו 188 נוסעים התרסק הבוקר (ב') סמוך לג'קרטה. המטוס איבד קשר עם בקרי הטיסה זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה בג'קרטה. זוהי התאונה הגדולה הראשונה שבה מעורבת גרסה חדשה של מטוס הנוסעים הפופולרי בואינג 737. 

יוסוף לטיף, דובר כוחות החיפוש ההצלה של אינדונזיה, אישר כי המטוס התרסק. רשויות נמל התעופה אמרו כי כלי השיט של כוחות החילוץ נפרסו באזור חופי ג'אווה, האי המרכזי של אינדונזיה, שהוא האזור שבו שמעו את אותות המטוס לאחרונה.

רשות הפיקוח על התעבורה האווירית של אינדונזיה אמרה כי הקשר עם טיסה JT610 אבד בשעה 6:33 בבוקר, כ-13 דקות לאחר שהמריאה משדה התעופה הראשי של ג'קרטה לעבר האי בנגקה, הסמוך לסומטרה.

במשרד התחבורה נמסר כי על המטוס היו 181 נוסעים ושבעה אנשי צוות, וכי טייסי המטוס ביקשו לחזור לשדה התעופה ג'קרטה בטרם ייעלמו מהמכ"ם.

המטוס היה בואינג 737 MAX 8, מטוס חדש שנמסר לחברת התעופה Lion Air באוגוסט. המטוס היה מצויד במנועי CFM LEAP-1B בעלי שיפורים טכנולוגיים האמורים להפוך אותו לחסכוני בדלק.

דובר של חברת בואינג, יצרנית המטוסים שמשרדיה הראשיים נמצאים בשיקגו, אמר: "חברת בואינג מודעת לדיווחים על תאונת המטוס, ועוקבת מקרוב אחר המצב". 

לחברת בואינג יש הזמנות ליותר מ-3,000 מטוסי סילון, והיא סיפקה כ-220 מטוסים מאז השנה שעברה. חברת התעופה Lion Air קיבלה עד כה 13 מטוסי נוסעים, כך על פי אתר האינטרנט של בואינג.

Lion Air, הידועה בשמה הרשמי PT Lion Mentari Airlines, היא אחת מחברות התעופה הגדולות ביותר באסיה והיא בבעלות איל ההון האינדונזי רוסדי קירנה. לחברת התעופה יש היסטוריה של התרסקויות: מטוס בואינג חדש התרסק באפריל 2013, וממצאי החקירה העלו כי מדובר בשגיאה של הטייס. בפעם ההיא היה מעט יותר מזל לנוסעים ולצוות: כל 108 האנשים שהיו על טיסה 904 ניצלו, לאחר שהמטוס התרסק במים רדודים סמוך למסלול ההמראה של שדה התעופה הראשי של אי הנופש באלי.