סאמיט מרחיבה פעילות בגרמניה: רוכשת 8 מרכזי שירות בכ-86 מיליון אירו

דמי השכירות מהם עומדים על סך של כ-5.8 מיליון אירו לשנה ומשקפים תשואת שכר דירה של כ-6.7% • בסאמיט מציינים כי בהתאם להסכמי השכירות צפוי שכר הדירה לעלות לכ-6.1 מיליון אירו בשנים הקרובות • המניה משלימה עלייה של כ-25% בשנה האחרונה; שוויה של החברה הגיע לכ-2.2 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן המניב סאמיט , הנמצאת בשליטת זוהר לוי, מרחיבה את הפעילות בגרמניה. החברה דיווחה הבוקר (ב') כי חתמה, באמצעות החברה הבת סאמיט גרמניה, על הסכם מחייב לרכישת פורטפוליו של 8 נכסים בסכום של כ-86 מיליון אירו (כ-363 מיליון שקל).

הנכסים, המשמשים כמרכזי שירות, ממוקמים במיקומים מרכזיים בערים גדולות בעיקר בברלין, פרנקפורט ודיסלדורף, ודמי השכירות מהם עומדים על סך של כ-5.8 מיליון אירו לשנה ומשקפים תשואת שכר דירה של כ-6.7%. בסאמיט מציינים כי בהתאם להסכמי השכירות צפוי שכר הדירה לעלות לכ-6.1 מיליון אירו בשנים הקרובות.

מרכזי השירות, בעלי שטח להשכרה של כ-58 אלף מ"ר, נבנו ב-2005-2017 והם מושכרים בתפוסה מלאה, לתקופה ממוצעת של כ-10 שנים. בנוסף, הם כוללים זכויות בנייה נוספות בהיקף של כ-180 אלפי מ"ר.

מחיר הרכישה נטו, כ-35 מיליון דולר, (על הנכסים קיימים התחייבויות של כ-51 מיליון אירו), ימומן מאמצעיה הנזילים של סאמיט גרמניה. השלמת הרכישה צפויה להתבצע בימים הקרובים.

מניית סאמיט רושמת היום עלייה של כ-1% בבורסה ומשלימה עלייה של כ-25% בשנה האחרונה. שוויה של החברה הגיע לכ-2.2 מיליארד שקל.

סאמיט, הפועלת בגרמניה ובישראל, רשמה הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-82 מיליון שקל ברבעון השני השנה, צמיחה של 30% לעומת הרבעון המקביל. זאת, על רקע רכישת נכסים, תהליכי השבחה ומהתחזקות בשער האירו מול השקל.

בתזרים הנקי מפעילות (FFO) נרשמה עלייה של 63% ברבעון לרמה של כ-36 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה סאמיט רווח נקי של כ-160 מיליון שקל ברבעון זה, פי 10 לעומת הרווח בתקופה המקבילה.

סאמיט נהנתה ברבעון מרווח של כ-92 מיליון אירו (כ-390 מיליון שקל) משערוך חיובי של נכסי הנדל"ן שלה בגרמניה, שערכם בסוף יוני הגיע לכ-1.03 מיליארד אירו. בחברה הבת סאמיט גרמניה ייחסו את עליית הערך "הן להתחזקות שוק הנדל"ן המסחרי בגרמניה והן להשבחת נכסים ספציפיים בפורטפוליו סאמיט גרמניה". בחברה העריכו כי "לאור עלייה של תעריפי שכר דירה בחידושי חוזים יחד עם התפתחויות חיוביות אחרות בפורטפוליו, צפויה עליית ערך נוספת בשווי הנכסים".

את המחצית הראשונה סיימה סאמיט, המנוהלת על ידי המנכ"ל אמיר שגיא, עם שיפור של 30% ב-NOI לרמה של כ-163 מיליון שקל ועלייה של 46% ב-FFO שהגיע לכ-63 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה החברה קפיצה של פי 9 ברווח הנקי שהגיע לכ-179 מיליון שקל.