בדואים | בלעדי

משרד התקשורת: לחבר את הבדואים בנגב לתשתיות בזק

מנכ"ל משרד התקשורת ובכירי המשרד סיירו היום באזורי הפזורה הבדואית בנגב וביישובי הקבע אליהם עתידים הבדואים לעבור • במקביל, מינהל הפיקוח של משרד התקשורת כבר פנה לבזק ולחברות הסלולר על-מנת שתסייענה בקידום פתרון בעיות הפריסה והקליטה באזור

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן / צילום: איל יצהר
מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן / צילום: איל יצהר

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ובכירי המשרד סיירו היום (ב') באזורי הפזורה הבדואית בנגב וביישובי הקבע אליהם עתידים הבדואים לעבור. הסיור התקיים בהדרכת הרשות לעידוד התיישבות הבדואים בנגב, ובמהלכו הוצגו הפערים בפריסת תשתיות התקשורת.

אנשי משרד התקשורת והרשות להתיישבות הבדואים בנגב הכינו תוכנית פעולה לצמצום הפערים. במקביל, מינהל הפיקוח של משרד התקשורת כבר פנה לבזק ולחברות הסלולר על-מנת שתסייענה בקידום פתרון בעיות הפריסה והקליטה באזור. 

באופן רשמי גם הוט אמורה לפרוס תשתיות ליישובים אלה, אך ככל הנראה היא לא תעשה זאת בדרך של הנחת סיבים אופטיים אלא באמצעים טכנולוגיים אלחוטיים. הוט לא פרוסה ביישובים ערביים ועל אחת כמה וכמה לא בפזורה הבדואית בנגב. הסיבה לכך היא כלכלית בעיקרה - חוסר דרישה לשירותי הטלוויזיה של הוט במגזר הבדואי. 

כרגע המטרה של הרשות להתיישבות הבדואים ושל משרד התקשורת היא לחבר את היישובים לרשת בזק בראש ובראשונה. עוד מסתמן כי על-פי בקשתו של כהן, עוד בטרם יחוברו הבתים לתשתיות תקשורת, יחוברו בתי הספר, כך שהתלמידים יוכלו לקבל שירותי אינטרנט מהיר, ודרך זה הם ייצרו דרישה לחיבור לאינטרנט מהיר בבתים.