חשיפה למטבע: השקל התחזק ב-0.6% מול הדולר וב-0.9% מול האירו ברבעון השלישי

מדד הדולר אינדקס עולה היום ב-0.4% לשערו הגבוה מאז אוגוסט • היואן הסיני רושם שפל של 10 שנים מול הדולר, למרות האזהרות של סין למשקיעים שלא להמר נגד המטבע • היום עלה הדולר ב-0.08% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.704 שקלים • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

דולרים / צילום: שאטרסטוק
דולרים / צילום: שאטרסטוק

השקל התחזק מול הדולר ברבעון השלישי השנה בשיעור של 0.6% - כך לפי דוח של חטיבת המחקר של בנק ישראל.

מול האירו התחזק השקל בשיעור של 0.9%. מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל, כפי שמשוקלל בשער החליפין הנומינלי האפקטיבי, התחזק השקל בכ-2.7%.

בעולם, נרשמה ברבעון השלישי מגמה מעורבת בשערו של הדולר: הדולר התחזק ב-0.3% מול האירו, ב-2.5% מול היין היפני וב-0.8% מול הפאונד הבריטי; מנגד נחלש הדולר ב-1.7% מול הפרנק השוויצרי.

היום (יום ב') עלה הדולר ב-0.08% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.704 שקלים. האירו טיפס ב-0.131% ושערו היציג נקבע על 4.21 שקלים.

האירו איבד היום 0.4% מול הדולר ונסחר סביב 1.136 דולרים, מאוחר יותר עלה האירו ב-0.2%. ברקע: קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה כי לא תתמודד על ראשות מפלגתה.

בתוך כך, היואן הסיני רשם שפל של 10 שנים מול הדולר, וזאת למרות האזהרה ששיגרה סין בסוף השבוע האחרון למשקיעים להפסיק להמר על ירידת המטבע הסיני. 

מדד הדולר אינדקס (DXY) עולה היום ב-0.4% ל-96.6 נקודות - ורושם שיא של 10 חודשים מול סל המטבעות.

לדברי יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות: "אחת הסיבות המרכזיות, לפחות מבחינת האירופיים, להתחזקות הדולר מיוחסת להערכה כי העלאות הריבית באירופה הולכת ומתרחקת. יהיה קשה מאד להעלות ריבית בשלב הזה. נתוני מאקרו חזקים שיפורסמו בהמשך השבוע בארה"ב ישפיעו על המשך".

"השווקים מרוצים מפרישתה של אנגלה מרקל, אבל העובדה שהיא מאבדת כוח לא חדשה", הוסיף חברון. "החולשה של האירו נובעת בעיקר מהסיפור של הבנק המרכזי שיהיה איטי יותר בהידוק המוניטרי. רואים זאת גם בנתונים של אירופה, שהם חלשים יותר, וגם בנוגע לסיפור של איטליה סביב חילוקי הודאות בנוגע לתקציב. היום שואלים עד כמה נגיד ה-ECB, מריו דרגי, יעמוד בהבטחתו לסיום רכישות האג"ח בדצמבר".

נזכיר כי הערכה הרווחת בשוק היתה כי דראגי יוכל להעלות ריבית בסביבות ספטמבר 2019. לדברי חברון, עכשיו ההערכות הן כי זה ייקח יותר זמן.