עובדי גוגל מתכננים מחאה נגד אופן טיפול החברה בתלונות על הטרדות מיניות

העובדים מתכננים להתאסף באמצע יום עבודה ו"לסייע למי שהושפע מהטרדה מינית או יחסי כוח בעבודה" • המחאה באה בעקבות דיווח ב"ניו יורק טיימס" שלפיו החברה מטפלת באופן מקל בתלונות על הטרדה מינית של בכירים

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס

יותר מ-200 מהנדסים בגוגל מתכננים למחות על אופן התנהלות החברה בנושא הטרדות מיניות בקרב בכיריה, לפי דיווח של באזפיד. לפי בלומברג, העובדים מתכננים להפסיק את עבודתם באמצע יום העבודה בשעה שתואמה מראש, ולהתאסף. למארגני המחאה יש רשימת דרישות מהחברה, שאינן ידועות בשלב זה, אך מטרתן "לסייע למי שהושפע מהטרדה מינית או יחסי כוח בעבודה". עדיין לא ידוע זמן המחאה, אך ייתכן שתקרה ביום חמישי.

המחאה באה בעקבות דיווח ב"ניו יורק טיימס" מהשבוע שעבר, שלפיו החברה מטפלת באופן מקל בתלונות על הטרדה מינית של בכירים, ואף שילמה 90 מיליון דולר למייסד אנדרואיד, אנדי רובין, כדי שיעזוב את החברה, אחרי שעובדת האשימה אותו שכפה עליה לבצע בו מין אוראלי במלון בשנת 2013. רובין כינה את הדיווח "קמפיין השמצה" וצייץ בטוויטר כי "מעולם לא כפה על אישה לקיים יחסי מין בחדר מלון".

לפי בלומברג, התחקיר עורר דיונים נרחבים בחברה, וגרם לדכדוך בקרב עובדים, ולהבעת תמיכה בקורבנות ששמותיהן ידועים. ביום חמישי מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי שלח מייל לכלל העובדים בתגובה לתחקיר בו כתב כי גוגל פיטרה 48 עובדים בשנתיים האחרונות, 13 מתוכם מנהלים בכירים, בשל תלונות על הטרדה מינית, וכי אינה משלמת כסף לעובדים כאלה כדי שיעזבו. הוא אף ציין כי החברה עדכנה את המדיניות שלה כך שיידרש מכל סגני הנשיא לדווח על מערכות יחסים עם עובדות ועובדי החברה. אך תגובתו של פיצ'אי לא סיפקה את העובדים שמתכננים למחות.

עובדי גוגל ידועים כאקטיביסטים, ולאחרונה הביעו מחאה על הדיווחים לפיהם גוגל מתכננת לחזור לפעול בסין באמצעות מנוע חיפוש מצונזר. לפני כן, הם מחו בין היתר על פרויקט משותף של גוגל והפנטגון בו נעשה שימוש בבינה מלאכותית למטרות צבאיות, וגרמו לעצירת שיתוף הפעולה ולניסוח של קווים מנחים אתיים לשימוש בבינה מלאכותית ע"י גוגל.