לאחר מחלה ממושכת: שר הדתות דוד אזולאי נפטר הערב

הלוויתו תתקיים הלילה בשעה 23:00 בבית העלמין סנהדריה בירושלים • בשנה האחרונה התקשה אזולאי לתפקד ונעדר מהצבעות בכנסת; לפני כמה חודשים הוא התפטר מתפקידו כח"כ

דוד אזולאי / צילום: דוברות הכנסת
דוד אזולאי / צילום: דוברות הכנסת

בגיל 64 אחרי מחלה ממושכת נפטר היום (ג') שר הדתות דוד אזולאי מש"ס. בשנה האחרונה התקשה אזולאי לתפקד ונעדר מהצבעות בכנסת. לפני כמה חודשים הוא התפטר מתפקידו כחבר כנסת והבא בתור ברשימת ש"ס, בנו ינון אזולאי הושבע כחבר כנסת.

הלווית השר תתקיים בשעה 23:00 הערב בבית העלמין סנהדריה בירושלים. ממקורות בש"ס נמסר כי ההלוויה עשויה להוות בעיה גדולה בהקשר של המשך שינוע הבוחרים של המפלגה לקלפיות בבחירות המקומיות. 

ממזכירות הממשלה נמסר כי הממשלה תתכנס מחר אחה"צ לישיבת אבל.

עם היוודע על פטירתו פרסם חבר כנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס את ההודעה הבאה: "פטירת שר הדתות הרב דוד אזולאי, היא בשורה קשה ועצובה לעם ישראל בכלל ולי ברמה האישית בפרט. עם ישראל איבד היום אדם מיוחד שפעל עשרות בשנים למען כלל ישראל בשקט ובצנעה, וביצע מהפכות גדולות. ברמה האישית, איבדתי את מורה דרכי בעשייה הציבורית. זכיתי להיות ראש מטה שלו כשר הדתות, ושם למדתי מהי מסירות למען הציבור. הרב אזולאי לא היה נח ולא שקט עד שהפנייה של האזרח הפשוט, הייתה מסתדרת על הצד הטוב ביותר. גם לאחר מכן, כשנכנסתי לכנסת ישראל, התייעצתי וקבלתי את הדרכתו על כל צעד ושעל. בשעה קשה זו, משגר תנחומים לאשתו הצדקנית ולכל בני המשפחה היקרים, אשר זכיתי לראות את מסירותם העצומה בכל מהלך התקופה הקשה".

השר אריה דרעי ספד לחברו: "ברוך דיין האמת. אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים, הרב דוד אזולאי, שהלך כעת לעולמו לאחר יסורים רבים והוא רק בן 64. רבי דוד הישר, הצנוע, איש החסד, איש המעשה, צדיק אמיתי, נפטר והשאיר את משפחתו, את משפחת ש"ס ואת בית ישראל, כואבים וחסרים. יהי זכרו ברוך".

ממשה ליאון נמסרה הודעת הספד גם כן: "ברוך דיין האמת. בעיצומו של יום הבחירות התבשרתי שקרה הנורא מכל. איבדנו איש יקר וחבר אמת שהכרתי באופן אישי. ברגעים כאלה, עם כל העבודה עלינו לעצור הכל ולהתאבל על חברינו הרב דוד אזולאי, שר הדתות. אני שולח את תנחומי הכנים למשפחה היקרה, שלא תדעו עוד צער. ת.נ.צ.ב.ה".