אנקיאנו פרסמה תשקיף סמוי: צפויה לגייס 30-40 מיליון דולר בנאסד"ק

החברה, לשעבר ביוקנסל, צפויה לגייס לפי שווי דומה לשוויה בבורסה בת"א: כ-45 מיליון דולר לפני הכסף • בעלת המניות הגדולה בחברה, כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב), המחזיקה ב-30% ממניות אנקיאנו, כבר הודיעה בעבר על כוונתה להביא את החברה להנפקה • בשבוע שעבר השלימה כלל ביוטכנולוגיה את הנפקת גמידה סל, והתפנתה להנפיק גם את אנקיאנו

חברת אנקיאנו (לשעבר ביוקנסל), אשר עוסקת בתחום הטיפול בסרטן, הודיעה על פרסום תשקיף סמוי להנפקה בנאסד"ק. על פי ההערכות כוונת החברה לגייס 30-40 מיליון דולר, לפי שווי דומה לזה שבו היא נסחרת היום בתל אביב: 168 מיליון שקל (שהם כ-45 מיליון דולר לפני הכסף). 

בעלת המניות הגדולה בחברה, כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב), המחזיקה ב-30% ממניות אנקיאנו, כבר הודיעה בעבר על כוונתה להביא את החברה להנפקה, במקביל לחברת גמידה סל. התוכנית המקורית הייתה לעשות זאת ב-2017, אולם ההנפקה נדחתה. בשבוע שעבר השלימה כלל ביוטכנולוגיה את הנפקת גמידה סל, והתפנתה להנפיק גם את אנקיאנו. הנפקת גמידה סל אמנם הושלמה במחיר נמוך מן המתוכנן, אולם רשמה תשואה נאה (25%) בימי המסחר הראשונים.

בשתי החברות מושקעת גם קרן שביט קפיטל של גארי לייבלר (13% באנקיאנו), אשר נוהג להשקיע בחברות לפני הנפקה. סביר להניח כי לייבלר הוא אחד הגורמים אשר דחקו בחברה להנפיק בהקדם, בטרם ייסגר חלון ההנפקות הנוכחי לחברות ביומד בנאסד"ק, אשר פתוח כבר זמן ארוך יחסית, זה כשנה וחצי.

אנקיאנו פיתחה תרופה לסרטן אשר מורכבת מרעלן (מסוג דיפטריה) וכן מרכיב תרופתי שיודע להתביית על קולטן מסוים בגוף (בשם H19), שכמעט אינו מופיע בתאים בריאים. המוצר המוביל של החברה מיועד לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, והוא נמצא לקראת כניסה לשני ניסויי שלב III, אשר עשויים להוביל לאישור.

השם אנקיאנו, על שם עיר הולדתו של ליאונרדו דה וינצ'י, משכיח מעט את העבר של ביוקנסל, שהתחיל בהבטחה גדולה אך לא תמיד היה זוהר. החברה התלבטה בעבר בין התוויות, הצליחה פחות באחד הניסויים הקליניים שלה וגם נקלעה למשבר מזומנים ולסחירות נמוכה בגלל ההחזקה הגדולה של כת"ב בחברה בזמנה. עם ההשקעה של שביט והצעת הרכש של כת"ב לחברה בסוף 2017, ובעקבות מינוי המנכ"ל פרנק הלוסקה, היא התעוררה מחדש לחיים.