מהפך בבית שמש: ראשת עיר חדשה הדיחה את ראש העיר המכהן

מצטרפת לקליש-רותם ולכ-12 נשים ראשי ערים נוספות שנבחרו השבוע: עליזה בלוך ניצחה בפער קטן של 500 קולות בלבד, והיא תהיה ראשת העיר האישה הראשונה במקום • "כראש עיריית בית שמש אני מתכוונת לעסוק במציאת הטוב והמשותף וביחד נהווה מודל לחברה הישראלית, שכל אחד יחייה את חייו בדרכו שלו בכבוד לאחר"

ראשת עיר חדשה גם בעיר בית שמש, שמצטרפת למספר רב של מקומות בישראל בהם הציבור הדיח ראשי עיר מכהנים. לפנות בוקר נודע שמנהלת בית ספר ואשת החינוך עליזה בלוך תהיה ראשת העיר של בית שמש במקום ראש העיר משה אבוטבול. בלוך ניצחה בפער קטן של 500 קולות והיא תהיה ראשת העיר האישה הראשונה במקום.

בלוך מצטרפת לקומץ נשים שהצליחו להיבחר ברחבי המדינה - קליש-רותם בחיפה, טל אוחנה בירוחם ועוד כ-4 ראשות מועצות איזוריות חדשות- ובסך הכל לכ-12 ראשות רשויות שהן נשים ברחבי המדינה (מתוך 257 ראשי רשויות).

תוצאת הבחירות בעיר ביום שלישי הייתה צמודה מדי ולכן לא ניתן היה להכריז על מנצח/ת עד לספירת כ-1000 קולות במעטפות כפולות של חיילים.

בלוך התמודדה על ראשות העיר גם בשנת 2013 במערכת בחירות מן הקשות שידעה העיר. אז, לפני 5 שנים, פסל משרד הפנים את המערכה לאור גילויים על זיופים והונאה רחבה בעיר. בראשית 2014 הלכו תושבי בית שמש לבחירות חוזרות ובלוך הפסידה אותן למשה אבוטבול, ראש העיר מזה עשור.

בשנים 2013-2014 זכורה תמיכתו הראשונית והרגעית של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בעליזה בלוך. הוא התגאה אז במהפכה המגדרית של הציונות הדתית והתייצב לצידה של בלוך בתחילה, אך אחרי מספר שבועות כאשר הציגו בפניו סקרים בעייתים בנוגע לבלוך, ביטל בנט את התמיכה בבלוך, דבר שהסב לה נזק אדיר, תדמיתית ופוליטית.

הפעם ניצחה בלוך את הבחירות בפער של 500 קולות. עדיין לא ידוע אם ראש העיר אבוטבול ינסה לפעול בכלים משפטיים ועתירות לפסילת קולות.

השר בנט פרסם ברכה לבלוך בחשבון בטוויטר שלו:

גם השרה שקד פרסמה תמונה משותפת מן הקמפיין ואת ציפייתה שבלוך, בת הציונות הדתית, תגבור על אבוטבול החרדי.