עסקה של 68 מיליון דולר: אלביט מערכות תפעיל מל"טים במשימות להגנה ימית באירופה

החברה זכתה בחוזה מסגרת לאספקת שירותי הפעלה של מטוסים ללא טייס במסגרת משימות סיור ימי עבור מדינות באיחוד האירופי • המל"טים מסוג הרמס 900 יצוידו במטענים ייעודיים, שיאפשרו להם לקיים פעולות תצפית לטווחים ארוכים לאורך החופים ובאזורים בלב הים

מל"ט מסוג הרמס 900 של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
מל"ט מסוג הרמס 900 של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

מל"ט הדגל של אלביט מערכות מסוג הרמס 900 ישמש למשימות הגנה ימית באירופה, כך הודיעה היום (ה') החברה הביטחונית הישראלית.

לפי דיווח של החברה, היא זכתה בחוזה מסגרת לאספקת שירותי הפעלה של מטוסים ללא טייס במסגרת משימות סיור ימי עבור מדינות החברות באיחוד האירופי. השירותים יינתנו באמצעות אלביט, שתהיה קבלנית משנה של הזכיינית בתכנית זו - חברת ההנדסה CEiiA מפורטוגל. מובילת התכנית היא הסוכנות האירופית להגנה ימית.

מאלביט מערכות  נמסר היום כי היקף העסקה עתיד להסתכם ב-68 מיליון דולר. ההתקשרות בינה לבין CEiiA תהיה לתקופה של שנתיים ולאחר מכן, אם הצדדים ירצו בכך, יוכלו להאריך את תקופת ההתקשרות ביניהן בעד שנתיים נוספות.

המל"טים מסוג הרמס 900, שאלביט תפעיל מתוקף העסקה החדשה, יצוידו במטענים ייעודיים שיאפשרו להם לקיים פעולות תצפית לטווחים ארוכים לאורך חופי ים ובאזורים שונים בלב ים.

כך, המל"טים יישאו במסגרת אותן משימות מכ"ם ימי, אמצעים אלקטרו-אופטיים, מערכות לתקשורת לוויינית ועוד. אלה עשויות לאפשר לכלי הטייס של החברה לזהות ביעילות פעילויות חשודות במרחב הימי, תוך קבלת אינדיקציות אודות סכנות שאורבות.

המל"ט מסוג הרמס 900 נרכש במהלך השנים האחרונות בידי מספר מדינות ברחבי העולם: לפני כשלוש שנים שווייץ הודיעה כי בחרה במל"ט זה כמל"ט הבא שיפעילו יחידות הצבא שלה וזאת, במסגרת עסקה שהיקפה כ-200 מיליון דולר. לפני כשנה חיל האוויר הישראלי השלים את תהליך הקליטה של מטוסים אלה בשורותיו והכינוי שניתן בחיל הכחול למל"ט החדש הוא "כוכב".