ארדן בחר את מפכ"ל המשטרה הבא: ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שוחח עם שני המועמדים הנוספים לתפקיד המפכ"ל, ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן, עדכן אותם והודה להם על התמודדות מקצועית ומכובדת • אדרי, בן 51, שירת במשטרת ישראל מאז שנת 1990

ניצב משה (צ'יקו) אדרי / צילום: חטיבת דובר המשטרה
ניצב משה (צ'יקו) אדרי / צילום: חטיבת דובר המשטרה

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט להמליץ בפני הממשלה על מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.

מינויו של ניצב אדרי יובא לאישור הממשלה בכפוף לאישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט גולדברג. השר ארדן יעביר היום (ו') את שמו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. 

השר ארדן שוחח עם שני המועמדים הנוספים לתפקיד המפכ"ל, ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן, עדכן אותם והודה להם על התמודדות מקצועית ומכובדת.

בחודשיים האחרונים קיים השר לביטחון הפנים הליך בחירה לתפקיד המפכ"ל, שכלל התייעצויות עם בכירים במשטרה ובמערכת הביטחון, בעבר ובהווה, כולל עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, וכן ראיונות מקיפים עם שלושת המועמדים, בהם הוצגו לו תוכניותיהם למשטרת ישראל בתחומים השונים.

בתום הליך הבחירה, החליט ארדן כאמור כי ניצב בדימוס אדרי הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כמפכ"ל המשטרה.

השר ארדן מסר: "ניצב בדימוס משה אדרי ניחן ביכולות פיקודיות מרשימות ומוכחות יחד עם ניסיון רב-שנים במגוון גדול של תפקידים במשטרת ישראל, ובבקיאות רבה באתגרים העומדים בפני המשטרה בשנים הבאות. כל אלה עושים אותו למועמד המתאים ביותר".

ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל-אביב ומתגורר בכפר אורנים.

אדרי, בן 51, שירת במשטרת ישראל מאז שנת 1990. לאחר שחרורו מצה"ל כסגן מפקד סיירת גולני, הוא התגייס למשטרה ושירת במגוון תפקידי פיקוד ושטח, ובהם מפקד תחנת טייבה, מפקד תחנת כפר-סבא, מפקד מרחב ירקון, מפקד יחידת אתג"ר, ראש אגף התנועה, מזכיר ביטחוני וראש המטה המבצעי של השר לביטחון הפנים, מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז תל-אביב. בשנה האחרונה מכהן אדרי כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים על גופיו השונים.

במסגרת הראיונות שערך השר ארדן למועמדים, הוצגו לו כאמור תוכניותיהם להתמודדות עם אתגרי המשטרה המרכזיים כפי שנכללו במדיניות השר, ובהם: התמודדות עם הפשיעה והאלימות ביישובים הערביים, הגברת האכיפה בכבישים במסגרת המאבק בתאונות הדרכים ובבריונות בכביש, הגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט, מאבק באלימות בתוך המשפחה וברצח נשים, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במשטרה, שיפור השירות לאזרח וחיזוק המשמעת במשטרת ישראל.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מסר: "ניצב בדימוס אדרי הציג בפניי תוכניות מרשימות להתמודדות עם אתגרי המשטרה המרכזיים בהתאם למדיניותי, ואני בטוח שכישוריו וניסיונו הייחודי - הכולל רקע ביטחוני והתמודדות עם אתגרי הטרור והביטחון האישי וגם רקע אזרחי עשיר כמפקד תחנות ומרחבים במשטרת ישראל - יאפשרו לו לעמוד במשימות הרבות ולהביא לחיזוק אמון הציבור במשטרת ישראל".

השר ארדן הודה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן ולמשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד דינה זילבר על הטיפול המקצועי, היסודי והיעיל בבדיקת המועמדים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מברכת את ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי על בחירתו לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה. מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, הודיע כי יסייע בידיו של המפכ"ל הנכנס ככל שיידרש על-מנת לאפשר לו כניסה חלקה לטובת אזרחי מדינת ישראל שוטרי וקציני הארגון".