דורסל מוכרת נכס שקנתה בנתניה ב-2005 לישראל קנדה ברווח של 48 מיליון שקל

מדובר במבנים ובקרקע הנמצאים באזור התעשייה הצפוני בנתניה, ותמורתם ישולמו 134 מיליון שקל • ישראל קנדה מתכננת לפעול להשבחת המקרקעין באמצעות תוספת זכויות בנייה

ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב דורסל , שבשליטת סינאל של גבי בוגנים, מוכרת את זכויותיה במבנים ובקרקע הנמצאים באזור התעשייה הצפוני הנתניה, תמורת 134 מיליון שקל בתוספת מע"מ, לחברה בת (60%) של ישראל קנדה . ישראל קנדה, הנמצאת בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, מתכננת לממן את רכישת הנכס באמצעות גיוס חוב או הון, צירוף שותפים או ממקורותיה העצמיים של החברה. 

מדובר במבנים שבהם פועלת חברת המתכת והיציקות אורדן, הנמצאים על קרקע בשטח של 54 דונם, שנרכשו על-ידי דורסל בשנת 2005 תמורת 54 מיליון שקל, ומוצגים כיום בדוחות הכספיים של דורסל בשווי של כ-85 מיליון שקל. לכן תרשום דורסל עם השלמת העסקה רווח לפני מס בסך של כ-48 מיליון שקל (לאחר הוצאות עסקה). תשלום המס הצפוי בעסקה עומד על כ-16 מיליון שקל. ישראל קנדה שילמה כ-10 מיליון שקל כמקדמה במועד החתימה על העסקה, והיתרה תשולם ב-31 בינואר 2019 עם השלמת העסקה.

המספרים של מכירת מתחם אורדן
 המספרים של מכירת מתחם אורדן

במתחם הנמכר יש כיום מבני תעשייה בשטח כולל של כ-21.4 אלף מ"ר, המושכרים בעיקר לאורדן בכ-1.3 מיליון דולר (כ-5 מיליון שקל) בשנה, וקיימות עליו כיום זכויות בנייה בהיקף של כ-81 אלף מ"ר. בכוונת ישראל קנדה "לפעול להשבחת המקרקעין על-ידי תוספת משמעותית של זכויות בנייה בשימושים מעורבים, באמצעות קידום תוכנית מפורטת בוועדות התכנון".

בדורסל מציינים, כי "המחיר שקיבלה החברה בעסקה הוא מחיר טוב מאוד, והיא מבצעת אקזיט רווחי ביותר, המשקף תשואה שנתית של 30% לאורך התקופה מאז רכשה את הנכס. בכוונת החברה להשתמש בכספי התמורה לרכישת נכסים מניבים נוספים, ובכך להגדיל משמעותית את גובה הכנסותיה השנתיות מדמי שכירות".

מניית דורסל הגיבה לדיווח בעלייה של 18% היום. בשלוש השנים האחרונות הכפילה החברה את שוויה, שהגיע לכ-245 מיליון שקל. דורסל פועלת לאיתור ולרכישת נכסים מניבים, וכן ייזום ופיתוח פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב. לחברה נכסים ברעננה, בנתניה, ביבנה, באזור, באזור תעשייה צפוני לוד וכן בפארק המדע יוקנעם.

את המחצית הראשונה של 2018 סיימה החברה עם הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-21 מיליון שקל, עלייה של 65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח של כ-12.5 מיליון שקל, עלייה של 55%.

החברה האם סינאל עוסקת, נוסף על החזקתה בדורסל (74% מהמניות), בעיקר בתחום מערכות נוכחות עובדים ומתן שירותי שכר ומשאבי אנוש. סינאל נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 170 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של הרוכשת, ישראל קנדה, מתרכזת בהקמת פרויקטים למגורים ובניהול קבוצות רכישה בלב גוש דן, ובשנים האחרונות היא אחת מהחברות הבולטות בתחום. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-750 מיליון שקל, אחרי שמנייתה נשחקה בכ-20% מתחילת השנה.