ראשון לציון סיבוב שני: קינסטליך ואבן זהר חתמו הסכם להדחת דב צור

קינסטליך, שכיהן כסגנו של דב צור, זכה ב 21.73% מן הקולות, וליאל אבן זהר, חברת מועצת העיר, השיגה 19.48% מן הקולות • ראש העיר המכן, דב צור, חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, אך עד לרגע זה לא הוגש נגדו כתב אישום

עיריית ראשון לציון / צילום: אמיר גוטפריד
עיריית ראשון לציון / צילום: אמיר גוטפריד

ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל יוצאת לסיבוב שני בבחירות לראשות העיר. הבוקר (א') התאחדו רז קינסטליך וליאל אבן זהר לקראת ההצבעה ב-13 בנובמבר.

בבחירות שנערכו ב-30 באוקטובר השיג ראש העיר המכהן, דב צור 31.87% מן הקולות (כ-32 אלף איש), קינסטליך זכה ב 21.73% מן הקולות (כ-22 אלף איש), ליאל אבן זהר השיגה 19.48% מן הקולות (כ-19 אלף איש) ודורון אוזן השיג 15% מן הקולות (כ-15 אלף איש).

אבן זהר פרסמה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה הודעה:

"טרם כניסת שבת, חתמתי הסכם קואליציוני עם רז קינסטליך, בהתאם להתחייבותי בהסכם לתמיכה הדדית בינינו שנחתם עם אוזן, דעבול וקינסטליך לפני כחודש וחצי. במוצ"ש, אישר רוב מכריע של חברי לתנועה את ההסכם, ויצאנו לדרך חדשה. אמנם לא בראשותי, אבל עם מצע שמשקף כמעט את כל התחייבויותינו לציבור, עם התחייבות לתפקידים וסמכויות שיאפשרו לנו להגשים חלק ניכר מהמצע שלנו, ועם הרבה תקווה לכך שעיריית ראשון לציון, עם התחלה חדשה, והנהלה חדשה, תהיה נקייה יותר, ישרה יותר ותפעל לטובת כלל תושביה.

"במסגרת ההסכם וההבנות, סוכם בין היתר על שקיפות מלאה, על גילוי יומנים ועל הצהרות הון. אני קוראת ליתר חברי המתמודדים לצרף כוחם אלינו, ולאפשר החלפת השלטון בעיר. ב13/11, אשים בקלפי את הפתק של רז קינסטליך.
וההסכם יפורסם לציבור במלואו, עוד היום". 

דב צור מכהן כראש עיריית ראשון לציון זה עשר שנים. בסוף שנת 2016 נחשף כי חקירותיו הפליליות של ח"כ דוד ביטן, לשעבר סגן ראש עירית ראשון לציון, מערבות גם את ראש העיר צור. צור היה אז במעצר במשך חמישה ימים, אחרי חקירה סמויה נגדו שנמשכה כשנה. צור הושעה מפעילות בעירייה ובתום תקופת ההשעיה בינואר 2018 חזר לעבודה מלאה. צור חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, אך עד לרגע זה לא הוגש נגדו כתב אישום וכך הוא התמודד על ראשות העיר. 

בהמשך, בחודש יולי התפרסם דו״ח מבקר המדינה עם פרק ביקורתי על דב צור ופעילותו למען מקורבו ארז מוסצ׳ו, בלי לדווח על ניגוד העניינים שבו הוא נמצא. צור הגיב אז: "לטענות המבקר אין שמץ של בסיס עובדתי".

***

חזקת החפות: נגד דב צור טרם הוגש כתב אישום, והוא לא הורשע בכל עבירה, ועל כן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. יש לזכור כי חשודים הם בחזקת חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בדין.